Naprawa scalaka BGA w laptopie

Uzytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Oczywiscie, ze zakladasz juz olowiowe kulki. Problemem jest pracowanie plyt glownych i przenoszenie rozgrzanego laptopa za naroznik. Np ruszanie pracujacego Paviliona 17" to proszenie sie o kolopoty.

Reply to
P_ablo

P_ablo pisze:

Lutowalem BGA opalarka i dawalo rade ale do tego mialem miernik temperatury. Nie polecazm nikomu ale jak ktos sie zna to da rade.

Reply to
zenek

Dawaj wymiary :)

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

Zwietrzyles zbyt na tysiac sztuk po 14 zl :-)

A środowisko stertę odpadów - wot ekologia!

No nie, przeciez zuzyty sprzet idzie do utylizacji i recyklingu.

I dodatkowe 200% ludzi ma prace :-)

Dokładnie tak, zawładnę serwisem tychże ;)

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

Przy mobie (taki topnik) średnio sprzęt działa mi od dwóch miesięcy do nawet roku, czasem dłużej, zwykłe wygrzanie.

Nie wiem jakiego laptopa masz, ale w HP niekoniecznie siada samo połączenie między chipem a płytą, z powodu nadmiernego przegrzewania pada najczęściej sam chip, i też nie zawsze grafika, czasem chipset :)

Reply to
Nex

OK, zerknę.

Mam Compaq. Zapewne to samo, płyta główna od innego HP jest identyczna.

Chipset raczej nie pada - wygrzanie go powoduje ze lapie kontakt i pada znowu po miesiącu. Wlasnie dlatego pytam o topnik - może mozna to zrobić _lepiej_ topnikiem niz tylko samym grzaniem.

Reply to
Sebastian Biały

MOB39 o ile dobrze pamiętam. Nie jest tani, ale mnie nie zawiódł i długo trzyma.

Co to za compaq(hp)?

Reply to
Nex

Ok, popytam o małą ilość znajomych.

Compaq Presario F700. W środku identyczny jak HP DV9000 (ale identycznośc oceniam na podstawie zdjęci i filmikow z neta, HP nie mialem w reku).

Reply to
Sebastian Biały

Ostatnio miałem DV6185eu. skończyło się na wymianie mostka. Objaw też jasno mówił, że to wina grafiki - piszczenie i brak obrazu. W sensie, że taka naprawa wytrzyma długo o ile w ogóle można mówić o "powrocie" usterki. Samo wygrzewanie to już loteria. Sporo tego topnika weź ;) Może jak go zalejesz doszczętnie to cos pomoże :) W każdym bądź razie powodzenia.

Reply to
Nex

jest dokladnie jak piszesz :) a eko w wydaniu polskim jest jak nastepuje : tu sie zbiera :

tu utylizuje :
oczywiscie procki ida tam gdzie odzyskuja cenny kruszec , dodatkowo sa doplaty z UE pro eko itd etc. az boje sie pytac co robia z tym czego nie da sie nigdzie upchnac

Reply to
nenik