Naprawa monitora - wysiadł MOSFet mocy. Rzecz

Witam Pewien monitorek Proview (można zapomnieć o schemacie :) wysiadł zdecydowanie, tzn. ciemno i głucho po włączeniu. Nic się na oko nie zesmażyło, IMO trafo w.n. jest OK. Na wspólnym dużym radiatorze są takie rzeczy:

  1. C5802 (KSC5802) amp. H, sprawny
  2. DMV56 duodioda modul. sprawna
  3. 2xC4686A (2SC4686A) NPN mocy, sprawne. Nie wiem co one robią. Ciekawostka, jeden z nich mimo tego że w radiatorze jest otwór na przykręcenie nie był fabryczne przykręcony śrubką. Drugi był na śrubie i na paście. Może ktoś wie od czego one?
  4. MOS N-kanał IRF634A. wszystko w środku pozwierane z sobą, niesprawny. Nie wiem do czego on tam służy. Na pewno nie V i na pewno nie przetwornica sieciowa. Źródło na masie, bramka sterowana przez jakiś układ RCD z odległego scalaka, w drenie wiele drobnych elementów a z dużych jakiś dławik (na oko nie sfajczony) i dioda mocy ER304 też zwarta. Pytanie jest takie - do czego ten układ z MOS służy, czy należy jeszcze coś standardowo obmacać czy wystarczy wetknąć nowy tranziak i diodę i będzie działać? :)
Reply to
Jacek Maciejewski

A sprawdzales ? bywaja schematy.

Zasilacz i odchylanie zapewne.

Korekcja jakas ? zobacz co ta noga w tym scalaku robi.

Jesli niedrogie .. wymienic, okoliczne elektrolity wymienic, wlaczyc .. i jak wybuchnie to pojsc do sklepu po LCD :-)

Prawdopodobnie "dopalacz" napięcia dla układu H :-)

pobo

Reply to
B.P. (pobo

Dnia Sun, 13 Apr 2008 00:19:29 +0200, B.P. (pobo) napisał(a):

Tu korekta. Nie z "odległego scalaka" :) Prześledziłem dokładniej tą ścieżkę i widzę że idzie od jakiegoś układu na 3 dyskretnych tranzystorach (w przedniej części płyty). Z niczym mi się to nie kojarzy.

Reply to
Jacek Maciejewski