nagły wzrost zużycia pradu

w domu, z 180kWh na 360kWh

Chyba zbiegł się z tym kiedy juzer zrobił czyste zwarcie miedzyfazowe które wywaliło korki w Enerdze. Przyjechał patrol.

Potem niby wszystko w domu w rozdzielnicy zostało przejrzane i doprowadzone do porządku.

Kable leżące w kałużach na tarasie zostały zaizolowane i podwiązane.

Czy licznik mógł dostać?

Czy taryfy nocne sa na cały dom czy na poszczególne fazy? Może fazy zostały zamienione miejscami tania z drogą?

wszelkie pomysły nawet dziwne, mile widziane

FUT na pl.misc.budowanie

Reply to
PiteR

środa, 16 sierpnia 2023 o 13:46:34 UTC+2 PiteR napisał(a):

Ale co to jest, miesięcznie, 2- miesięcznie, 6-miesięcznie? W jakiej taryfie?

No ale nawet w G12/G12W licznik pokazuje 3 zużycia - sumacyjne, "dzienne" oraz "nocne", gdzie sumacyjne="dzienne"+"nocne". Może nie tam gdzie trzeba patrzy?

Obstawiam, że jednak miesięczne, ja mam w mieszkaniu ~200kWh/miesiąc, wliczając płytę kuchenną ceramiczną - gazu niet. W domu też zakładam, że nie ma gazu (sprawdzić, czy nie Wassermann, pamięta ktoś jeszcze "krakowski tymczasowy gazociąg na osiedle Wassermanna" - heh, a może je tak posmoleńsko-śmiertnie nazwali?).

No bo raczej zima się nie zaczęła, pewnie prądem też nie grzeją. Ale może odwrotnie, zaczęło się lato i klima ruszyła? Niestety bez rekuperacji zwykle.

Jak zrobił to zwarcie?

Może właśnie teraz jest porządek? Ciekawe, czy jedna faza mogła omijać licznik?

To pierwszy miesiąc? jak wygląda to w kolejnym?

To zależy ile masz liczników.

No to już był bardzo dziwny.

Reply to
Dawid Rutkowski

Tym bardziej, że podajesz wzrost zużycia w kWh, a nie w złotówkach. Choć prawdziwy wzrost w złotówkach to dopiero po wyborach będzie.

Reply to
Dawid Rutkowski

A skąd wiesz, że było 180kWh? I kiedy?

Jesli tak nagle zmienil wskazanie ze 180 na 360kWh, to mógł i nawet oberwał.

Ale ... w ciagu 24h to tylko 7.5kW. Kable w wodzie mogły być tego przyczyną, ale ... duzo wody odparowało.

Zabezpiecz dowody, sprawdz licznik ... i pros o wymianę, jesli źle liczy.

na cal dom/licznik/wszyskie fazy.

J.F

Wed, 16 Aug 2023 05:25:36 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski

Stawiam na szpadel albo wiertarkę.

Reply to
Myjk

in <news: snipped-for-privacy@googlegroups.com user Dawid Rutkowski pisze tak:

Ciężko się było dowiedzieć bo tak się wku rachunkiem, że znowu coś z prądem się dzieje. Myślę, że to poprzedni i ostatni miesiąc.

aha

ok

czyściochę, miedź do miedzi, L1 z L2 400v, bum!

nie nie

aha

Powiem Wam później co wyszło. Sprawę zbada Energa.

Reply to
PiteR

in <news:1owqa32n0qvb7$.a66btcvnrsih$. snipped-for-privacy@40tude.net user J.F pisze tak:

aha

no już zostało zgłoszone.

aha to ważne, nie wiedziałem tego dokładnie.

Reply to
PiteR

Może mógł w wyniku tego zwarcia częściowo odparować rezystor - bocznik pomiaru prądu w liczniku? Nie spalił się całkowicie (byłaby przerwa i brak fazy - albo i nie, jeśli po stronie wtórnej przekładnika), ale rezystancja wzrosła i zawyża pomiar?

Reply to
M M

in <news: snipped-for-privacy@googlegroups.com user M M pisze tak:

tam chyba gruba sztaba siedzi?

Reply to
PiteR

in <news:XnsB062B41FDEA10PanElektronik@127.0.0.1>

user PiteR pisze tak:

przyszedł facio, nic nie znalazł, licznik sprawny

podobno urządzenia przemierzył miernikiem izolacji

jeździć obserwować, radio głośniej

Reply to
PiteR

poniedziałek, 21 sierpnia 2023 o 23:32:58 UTC+2 PiteR napisał(a):

Pewnie, a co się będzie wgłębiał.

Jeszcze wpadła mi do głowy lodówka, bo jakąś chyba wyjątkowo oszczędną miał. Jedna sprawa - lato, pićku, lody -> ocieplanie+może zalodzenie (u mnie w zamrażalniku od wyciągania lodów mega lodu). Druga - może coś ją powaliło jak było zwarcie i dostała międzyfazowe na wejściu.

A ogólnie to faktury najpierw dobrze zbadać, może zmyśla.

Reply to
Dawid Rutkowski