Moduł SIM800L - pin DTR

Mam pytanie o moduł SIM800L, a konkretnie popularną wersję na takiej płytce:

Datasheet mówi, że podczas pracy pin DTR musi być ściągnięty do masy - w przeciwnym razie moduł wejdzie w stan uśpienia. Jednakże wszystkie tutoriale (pisane głownie z myślą o Arduino) na jakie natknąłem się w Internecie pomijają tę kwestię - na schematach, rysunkach i zdjęciach podłączone jest tylko zasilanie i UART.

W związku z tym mam pytanie. Czy ten moduł posiada jakiś wewnętrzny pull-down, czy też wszyscy autorzy w sieci powielają błąd konstrukcyjny? Pytam, bo jedna z moich konstrukcji z tym modułem doświadcza trudnych do zdiagnozowania epizodów niestabilności. Wygląda to tak, jakby urządzenie było wówczas niezalogowane do sieci. Jedna z moich roboczych hipotez wskazuje na ten pin. Chwilowo nie mam tej konstrukcji pod ręką, jednak chciałem się upewnić.

To może być to, czy raczej ten pomysł jest ślepym zaułkiem i powinienem szukać gdzie indziej?

Reply to
Atlantis

A jak masz zrobione zasilanie ?

Adam

Reply to
Adam Górski

Z dokumentacji Simcoma,SIM800L Hardware Design V1.0, stron 17 tabela opisu sygnałów. Przy opisie sygnałów serial portu: "If these pins are unused, keep open".

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

Czy ten moduł ma wyjście LED? Obserwowanie LED może czasami pomóc w diagnostyce. Większość modułów różnymi kodami migania LED sygnalizuje stan działania (registered, searching, sleeping,. gprs active, itp.) Wypadanie ze stanu registered może być związane z problemem z wydolnością zasilania (brak dużego kondzia low esr blokującego zasilanie), problemem z zasięgiem (niedopasowana antena) . Problem z zasięgiem może się objawić nagle, po nawet dłuższym czasie prawidłowej pracy. Jaki poziom rssi zwraca modem po registered?

Reply to
Marek

Większość modułów w trybie sleep nie wylogowuje się z sieci, wyłącza jedynie niektóre peryferia ale tylko od strony hosta (uart), od strony GSM zawsze jest aktywny. Oczywiście istnieje tryb o najniższym poborze ale w modułowej nomenklaturze nazywa się po prostu off mode (GSM jest nieaktywny).

Reply to
Marek

Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ccff686$0$526$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Rzecz godna sprawdzenia. pull-down ... jakis taki malo prawdopodobny mi sie wydaje.

Ale podlutuj przelacznik, zrob mu down, sprawdz, up, sprawdz ...

A w dokumentacji nic poza tym nie ma o DTR ? Moze dzialanie sie wybiera odpowiednia komenda AT ?

Całość zasilana jest z impulsowego zasilacza 5V o wydajności prądowej bodajże 2A. Moduł jest zasilany przez moduł regulowanej przetwornicy impulsowej, ustawionej na około 3,5V (datasheet wymienia 3,4V jako minimum). Reszta elektroniki jest zasilana z 3,3V stabilizatora LDO.

Sam moduł na własnej płytce ma dość spory kondensator tantalowy. Dwa kolejne tantale (już nie pamiętam, po 220uF albo 330uF) znajdują się w pobliżu złącza modułu. Podobny kondensator został dodatkowo jeszcze umieszczony przy wejściu przetwornicy.

Reply to
Atlantis

Zobacz oscyloskopem jak wygląda napięcie na zasilaniu przy nadawaniu. Tam są takie charakterystyczne piki po 2A. Zobacz czy wtedy zasilanie nie siada.

Pzdr

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

Daj parę ceramików po 100nF i 1µF blisko modułu. Może pomóc, w kaźdym razie nie zaszkodzi ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar