SIM800L i polskie znaki

Mam pewien projekt, w którym pracuje chiński moduł SIM800L. Urządzenie ma odebrać SMS-a z tekstem od użytkownika, który będzie dalej przetwarzany przez mikrokontroler.

Obsługę SMS-ów mam w tej chwili ustawioną w tryb tekstowy (AT+CMGF=1) i wszystko jest w porządku, jeśli odebrany SMS-nie zawiera polskich znaków. Wówczas dostaję tekst w naturalnej formie. Jeśli jednak pojawi się jeden polski znak, to dostaję długi ciąg cyfr i dużych liter. Jak rozumiem jest to kodowanie UCS2.

W związku z powyższym mam następujące pytania:

1) Czy można skonfigurować moduł w taki sposób, aby zamiast tego po prostu zamieniał polskie znaki na łacińskie odpowiedniki, albo wręcz zupełnie je ignorował, wysyłając tekst w naturalnej formie? 2) W jaki najprostszy sposób przekonwertować USC2 do ASCII z taką właśnie konwersją, tudzież zignorowaniem polskich znaków?
Reply to
Atlantis

Raczej tego moduł nie zrobi, przynajmniej ja się nie spotkałem z modułem z taką funkcjonalnością, to raczej leży po stronie aplikacyjnej hosta komunikującego się z modułem.

Normalnie, ucs2 to utf16, ja robię to prostą funkcją tłumaczącą znaki diakrytyczne w SMS z utf16 na "bez akcentowe" ą > a itp.

Reply to
Marek