modul GPS

Witam

Chcialem sie was spytac co sadzicie o tym module GPS:

Jak dotad nic nie robilem w dziedzinie GPS wiec ten temat jest mi obcy i sie nie orientuje. Modul jest tani ale wyglada mi na stary. Co do parametrow to w wiekszosci nie wiem co one oznaczaja np. typ zlacza na antene (jaki lepszy) czy ilosc kanalow.

Warto to kupic?

Nie mam nic wspolnego z autorem tej aukcji, nie robie tu nikomu reklamy.

Reply to
PGW

Nikt nie odpowiada wiec zapytam wprost.

W dokumentacji jest napisane:

Position Accuracy: DGPS <1 m (CEP) Single Point <5 m (CEP) SBAS <1.5 m (CEP)

czym sie rozni DGPS od SBAS i co to w ogole jest?

Reply to
PGW

Użytkownik PGW napisał:

Dzieki za linka :)

Ilosc kanalow to ilosc satelitow ktore odbiornik moze jednoczesnie sledzic, 12 to max ile mozna jednoczesnie miec w "zasiegu" wiec jest ok. Zlacze jest malo istotne, i tak zwykle sie przerabia pod wlasne potrzeby.

Zalezy do czego.

Od jakiegos czasu szukam czegos takiego o malych wymiarach i wadze, kiedys byly jeszcze mniejsze ale od jakiegos czasu ich nie widac, moze ma ktos na zbyciu bo te moduly sa spore :(

Reply to
AlexY

Andrzej Augustynowicz

PGW napisał(a):

Zależy. W tym module chyba nie ma anteny, więc należy ją doliczyć do całości, czyli przynajmniej 35zł. Tak mi się wydaje, zważywszy rozmiary modułu, dodatkowa antena itp., że raczej inwestycja słabo opłacalna, no chyba, że ktoś chce sobie potrenować. Ogólnie to teraz raczej na topie są moduły oparte na chipsecie "SiRF star III ". ten oferowany to raczej chyba poprzednia epoka.

Może taki:

Krzysztof Piecuch

Michał T napisał(a):

Większa czułość, mniejszy pobór prądu (75mA), a co za tym idzie więcej popracuje na baterii. Większa ilość kanałów (nie mylić z ilością satelitów) itp...

Reply to
Krzysztof Piecuch