Moc bierna

W dniu 2011-04-19 14:39, J.F. pisze:

Nie moja tylko przepisana z dokumentacji. OIDP starsze modele Zimmera (~20 lat ) liczyły tak samo.

Reply to
PeJot

Dnia Tue, 19 Apr 2011 15:22:22 +0200, 4CX250 napisał(a):

W dobie energoelektroniki i walk z THDI robi sie raczej tak:

Jaroslaw Berezowski

z generatora losowego, albo pseudolosowego o okresie powiedzmy 2^128 ms :-)

Sinusoida sama jest harmoniczna.

Nie podoba mi sie to. Po pierwsze - odnosnie mocy czynnej - co to za wniosek ze moc czynna pobieraja elementy rezystancyjne ? A co zrobic jak takiego w ukladzie nie ma ?

A odnosnie mocy biernej .. a jak np napiecie bedzie U0*sin(wt), a prad I0*sin(2wt) ?

Zbytnie uproszczenie

O, to mi sie podoba. Prawie - bo doglebne, ale skomplikowane niestety. Prosciej sie chyba nie da :-(

Tez tak sobie pomyslalem, ale to chyba nie jest takie proste.

Ot chocby typowy dla prostownika pobor impulsowy w szczytach napiecia. Nie ma odwrotnych znakow, ale przeciez nie jest to rezystor. No chyba ze to jest wlasnie moc odksztacenia.

przy zwyklej sinusodzie - przeplyw pradu ktory nie przenosi mocy czynnej. Czyli chwilowa moc raz w jedna, raz w druga.

No wlasnie - raz w druga, czyli nie ma tak prosto jak napisales - jesli stwierdzamy iloczyn ujemny to to jest moc bierna .. ale tylko polowa. Za chwile drugie tyle przeplynie w dobra strone, ale to nie zaliczamy do mocy czynnej.

Calka z U*I ? Ale to moc czynna, a ja pytalem o bierna :-)

A nie: \oint_{0}^{2 \cdot \pi}{dt*U*I} ? Albo - konsekwentnie stosując kropkę i po wywaleniu zbędnych nawiasów: \oint_0^{2 \cdot \pi} dt \cdot U \cdot I

:)

Dla tych, którzy nie rozumieją:

Co gorsza jest łatwiejsze - to napięcie stałe lub szum i ciężko mówić o współczynniku mocy.

No nie wiem - czemu dla szumu nie mielibysmy mowic o roznych mocach ?

ADE7758 i chyba reszta z układów Analoga liczy to tak: Cyt: Q is referred to as the average reactive power. The instantaneous reactive power signal q(t) is generated by multiplying the voltage signals and the 90° phase-shifted current in each phase.

Z tego wyliczyć całkę po czasie i mamy moc bierną. A przesunięcie fazy to zawsze myslałem, że to dyskretny filtr Hilberta.

Pzdr Krystian

Reply to
Krystian

Chyba sie nie dowiesz