Re: bierna pojemnosciowa

[...]

> Przeciwny przepływ prądu to nadal moc

Ale jak może liczyć inaczej? Skąd w ogóle taki pomysł? Czyżbyś sypial z akuminiowej czapeczce?

> Moc bierna powstaje dla przesunięć fazowych pomiędzy 0 a 180° i 180° a 0. >> Największa jest przy 90 i 270° przy 0 i 180° jest ZEROWA. > No super, pytanie czy pani w okienku na tej podstawie skoryguje faktury.

Ale co ma korygować? Była generowana moc bierna - trzeba za nią płacić. Albo iść do sądu i dowieść, że moc bierna była generowana na podstawie narzuconych przez operatora warunków i nie możesz być karany za przestrzeganie obowiązujących przepisów.