watek sprzed roku - CD (antena TV)

Witam.

Pisalem rok temu takego posta:

---------------- Jako ze w temacie nie jestem, prosze o porade, jaka kupic antene do TV. Wiem, ze rodzaj anteny jest istotny od miejsca zamieszkania, mieszkam jakies 10km na zachod od centrum Wroclawia (ale to jeszcze Wroclaw ;), lasow tu raczej nie ma :) antena bylaby na wyskosci 2 pietra na dachu.

Co kupic by nie przepalcic i nie narzekac?

Aktualnie po ekranie przemieszkaja sie dziwne paski :) Dzieki.

-----------------

Po tymze roku nadszdl czas na zmiane anteny ;) Stara jest przerdzewiala wraz z kablem i puszką :) Czy proponowana:

"ako najlepszą do takich przypadków jak Twój sugeruję logarytmiczno periodyczną BEZ wzmacniacza. podobną do tej:

"

nadal bedzie OK? O te paski na ekranie juz mi nie chodzi. Chce po prostu antenym ktora mi ladnie odbierze stacje nadawane zarowno ze Ślęży jak i z innych stron (moze i TV PULS zalapie, ale skad?)

12/duża/H/D NICAM G. Ślęża 25/duża/H/D NICAM G. Ślęża 59/duża/H/D NICAM G. Ślęża 56/średnia, 1kW/H/K NICAM Żórawina 31/średnia/H/D ul. Powstańców Śląskich 42/duża/H/D NICAM G. Ślęża

Pozdrawiam

Reply to
SM

Dnia Wed, 25 Oct 2006 12:03:28 +0200, PAndy napisał(a):

Weż mapę, linijkę i kątomierz i zmierz azymuty do Slęży i na tą Zórawinę (gdzie to jest?), to ci powiemy czy w/w antena (albo jakaś inna) się nada i jak ją ustawić.

Reply to
Jacek Maciejewski

:)

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

czerwone - nadajniki niebieskie - moje mieszkanie

najblizszy tv puls chyba w Opolu :(

Reply to
SM

Dnia Wed, 25 Oct 2006 13:06:37 +0200, SM napisał(a):

Brakuje jeszcze azymutu na nadajnik na ul. Powstańców Śl. No i zdecyduj się w końcu co chcesz jeszcze odbierać, bo z ostatniej uwagi wynika że do wymienionych nadajników chcesz dodać jeszcze jakiś (od Plusa).

Jak do tej pory potrzebujesz 3 anten:

  1. Taka jaką wymieniłeś, na Ślężę
  2. yagi kilka elementów na pasmo 3 (kan. 12)
  3. Możliwie wąskopasmowa kilkunastoelementowa (są takie w Dipolu,
40-60kanał) antena yagi na Żórawinę
  1. dodatkowo zwrotnica na 1 wejście na 3 pasmo i 2 wejścia na 4/5 pasmo, z możliwością do i odłączania zasilania wzmacniaczy. Wzmacniaczy na razie nie kupuj, zmontuj wszystko bez, a potem jak się przyjrzysz i coś będzie śnieżyć to dokupisz.
Reply to
Jacek Maciejewski

Dziekuje bardzo za wyjasnienia, podaje jeszcze raz;

Wiec jesli dobrze rozumiem musze kupic:

  1. Taka jaką wymieniłeś, na Ślężę - To rozumiem
  2. yagi kilka elementów na pasmo 3 (kan. 12) - Moglbym prosic o jakiegos linka? Jak to ustwic?
  3. Możliwie wąskopasmowa kilkunastoelementowa (są takie w Dipolu,
40-60kanał) antena yagi na Żórawinę - Też rozumiem, ale jeśli to możliwe, proszę o przykładowy link.
  1. Dodatkowo zwrotnica na 1 wejście na 3 pasmo i 2 wejścia na 4/5 pasmo, z możliwością do i odłączania zasilania wzmacniaczy. - Nic nie rozumiem, ale damy rade :))

Tak, myślę jeszcze o Opolu, ale czy 100km to nie za dużo, wydawac iles tam set złotych na jedną TV Puls to tez nie chce :)

Pozdrawiam!

Reply to
SM

Dnia Thu, 26 Oct 2006 09:40:48 +0200, SM napisał(a):

Np.taka, choć trochę za mały zysk (za mało elementów). Jak znajdziesz innej firmy o większej ilości elementów to kup, będzie lepsza. Rozejrzałem się po necie ale nie znalazłem. Ustawić na Ślężę oczywiście :)

Tą miałem na mysli:

ądzęże ta antena odbierze ci również nadajnik na Powst. Śl. o ile pracuje on na kanale w graniczach 40-60 (nie podałeś nr-u kanału ani częśtotliwości) Ta oczywiście nakierowana na Żórawinę.

No, to proste. Zwrotnica musi mieć co najmniej 3 wejścia:

  1. dla kanałów 20-60 (4 i 5 pasmo) - tu podłączasz ta logarytmiczną.
  2. takie samo jak w. tu podłączasz tą 40-60 k.
  3. Dla kanałów 5-12 (3 pasmo). Tu podłaczasz tą na kan. 12, nakierowaną na Ślężę. W puszcze zwrotnicy obok poszczególnych wejść antenowych powinna być zworki do odcinania/przepuszczania napięcia zasilającego ewentualne wzmacniacze. Jeśli gdzieś dasz wzmacniacz, zworka dla tej anteny powinna być zwarta a dla pozostałych odłączona :) Tu masz link:

Za dużo srok za ogon nie utrzynasz. Rób to etapami. Zorientuj najpierw się czy ktoś w okolicy to Opole w ogóle odbiera, czym i jakiej jakości.

Reply to
Jacek Maciejewski

Bardzo dziekuje za dotychczasowe informacje. Mam ostatnie pytanie :) Kupilem antene i kabel :) Gdzie mam *poprawnie* podlaczyc kabel do anteny? Jak *dobrze* zaterminowac nieuzywane wejscia na zwrotnicy?

Fotka anteny:

Pozdrawiam

Reply to
SM

Dzieki :) Zatem teraz naprawde ostatnie :) Gdybym chcial sobie podlaczyc drugi TV, ciagnac drugi kabel od anten, jak go podlaczyc? Pewnie moglem kupic inna zwrotnice?

Reply to
SM

rozdzielacz sygnalu czyli inaczej mowiac splitter - sa dwa rodzaje - bierne i aktywne - aktywne maja wzmacniacz i moga wzmocnic sygnal.

Reply to
PAndy