Licznik okrążeń basenowych

Czołem,

Marzy mi się ustrojstwo jak w topiku, ale cena gotowego urządzenia zakładanego na palec jest zbyt wysoka jak moje potrzeby. Poza tym i tak na niewielkim cyferblacie niewiele widać pod wodą, a i funkcja międzyczasów jest mi zbędna. Tymczasem za grosze można kupić bardzo podobne funkcjonalnie urządzonka służące np. do liczenia ludzi przez stewardesy, jedyne co im brakuje to wodoodporności. Dało by się coś wykombinować ?

Reply to
PeJot

W sobotę, 26.06.2021 o 18:44, PeJot napisał:

Wkładasz do nieprzemakalnych majtek ręczny kliker -

przy każdym okrążeniu naciskasz palcem, albo czymś twardym.

Reply to
collie

Oplułem monitor :-P

W.

Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

W zasadzie to jak się dobrze zastanowić, do tego zadania można wykorzystać różaniec.

Trochę się będzie ciężko pływało trzymając paciorek w palcach, ale jakaś opaska czy naparstek z przesuwaną wskazówką - czemu nie. Można coś takiego wydrukować na drukarce 3D. Ile tych okrążeń ma być? 50? 100?

Reply to
Mirek

Jakoś nie widzę obsługi *2* rękami.

80 i więcej.
Reply to
PeJot

80x50=4km, no gratuluję (bez ironi)! To spory trening. Wojtek
Reply to
wowa

W dniu 2021-06-27 o 20:16, wowa pisze:

80x25 = 2 km, *krótki* typowy kryty basen.

A problem bierze się stąd, że mój "wbudowany" licznik lubi się pomylić i wtedy pozostaje jedynie stoper.

Reply to
PeJot

Jak typowe, sportowe pływanie z nawrotem to może nogami? ;)

Pozostaje coś w rodzaju pierścienia ze skalą przesuwaną kciukiem. Tylko przy pojemności 100 będzie dosyć drobna i mało czytelna. Oczywiście można elektronicznie, ale przy potrzebie miniaturyzacji i wodoszczelności będzie to dosyć niewdzięczne zadanie.

Jak już to bym wolał zrobić coś większego: Na basenie masz paski z RFID? To zrobić czytniki z odpowiednimi antenami po obydwu końcach basenu i liczyć każdemu i wyświetlać na tablicy numerek paska i liczbę przepłyniętych długości. Ewentualnie dodatkowy, zwykły czytnik gdzieś koło tablicy, żeby mogli się tam "odbić" tylko ci, którzy chcą być liczeni. Jest już gdzieś takie coś?

Reply to
Mirek

Rozwiązanie zapewne droższe niż typowy osobisty licznik okrążeń basenowych.

Ja nie widziałem.

Reply to
PeJot