LED-y oświetleniowe, Lumileds w tyle?

skrócie - chwalą sie 47 lm/W.

Niedawno sie w luxeonach wiecej doliczylismy.

Ale przeciez graczy jest wiecej. Nie wiem czy HP nie wrocil do gry.

A jeszcze .. coraz mniejszej mocy robia lampy wyladowcze.

I tak oto moje dziecinne marzenia o mocnej i oszczednej latarce sie spelniaja .. szkoda ze tak pozno :-)

J.F. napisał(a):

Ale to nie jest (niestety) tanie, zwlaszcza z reszta osprzetu (podstawka, trafo, przetwornica...). A jak by to mialo byc jeszcze wilgocioodporne to juz dramat. Zrobilem sobie taka latarke z aku zelowego 7Ah, przetwornicy i palnika xenon z auta, i niestety szlag trafil przetwornice bardzo szybko od wilgoci... W aucie bylo to wszystko zabudowane w hermetycznym kloszu reflektora, u mnie widocznie niezbyt.

Reply to
BartekK

Luxeon K2 - 50 lm/W...

Elektronika i przetwornice tanieja. W koncu ladowarke sieciowa mozna w alletanio kupic za pare zl.

A lampa .. nie powinna byc istotnie drozsza od zwyklej zarowki, w kondu technolowia wykonania bardzo podobna.

Zalac to i powoc wytrzyma

Ale cos to chyba nie tak - w autach wcale nie jest tak sucho.

Widziałem opinie, że Xlamp rzeczywiście są jaśniejsze od Lumileds. I to chodzi o seryjne diody, a nie 'teoretyczne'. Sam chcę spróbować, zwłaszcza, że dystrybutora mam kilkaset metrów od domu:-)

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski

A ja po raz kolejny przypomnę, że Lumileds to nie tylko stare Luxeony. K2 osiągnęły 50 lm/W. Seryjnie, nie teoretycznie.

A kto to sprzedaje ?

I gdzie w Polsce mozna kupic wydajne diody jakiegos znanego typu a nie "5mm 20000 mcd" :-)

A gdzie można kupić te K2?. Nam się udało po kilkutygodniowym oczekiwaniu dostać pojedyńczą próbkę K2 po

12 Euro u niemieckiego dystrybutora. Sprzedają tylko dla tych co wcześniej zrobili przedpłaty a zamówień mają na kilkaset tysięcy sztuk - tylko w Europie. XLamp'y od kilku miesięcy są dostępne od ręki i taniej. ColorKinetics (największy światowy odbirca ledów) w poprzednim roku zrezygnował z Luxeonów na rzecz XLamp.

PS Nichia od miesiąca produkuje 20mA ledy: 100 lm/Wat Cree zaprezentował małą diodę 131 lm/Wat

Pozdrawiam ZZ

Reply to
Niusy2004

Nie wiem.

Czyli popyt jest straszny.

Zapewne dostali ofertę lepsze o pół centa na sztuce i księgowy zmienił projekty...

Od prezentacji do produkcji kawał drogi. Mam nadzieję, że chodzi o białe diody, bo czerwone o takiej wydajności były prezentowane już dawno temu. Jeśli białe, to zagrożona staje się pozycja świetlówek...

A mozna prosic o dokladniejsze namiary ?

Bo ja przed laty podawalem za Osramem - 108 lm/W [czerwone].

Do tej pory nie sprzedaja chyba nawet 50 ..

No no - ciekawe. Z jednej strony Ledy dlugo zyja, a z drugiej - w 17mln to cos zlego powinno sie trafic.

A moze to kwestia zabezpieczen przed przerwa jednej [bo polaczenie szeregowe], a jednego ciemnego led to nikt im nie zglaszal :-)

Dnia 21.06.2006 J.F <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał/a:

Bardzo podobny to jest z wyglądu końcowy produkt, oba są szklane i mają dwa wyprowadzenia.

W lampach wyładowczych jest wysokie ciśnienie, od kilkudziesięciu do nawet

200 atmosfer, temperatura pracy na granicy wytrzymałości szkła kwarcowego, a "składniki świecące" to są trudno dostępne substancje. Zwykła żarówka to bańka z jakiegoś tam szkła wypełniona jakimś obojętnym gazem i kawałek woframowego drucika. Tanie lampy wyładowcze w Chinach można kupić po 40$ (tzn. od Chińczyka, który kupuje w sklepie dla majsterkowiczów i sam na tym zarabia, czyli w sklepie jeszcze taniej), a dobre żarówki halogenowe np. do zastosowań medycznych potrafią kosztować 200-300zł, czyli w sumie masz rację, cena jest podobna :)

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

Dnia 21.06.2006 J.F <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał/a:

Np. we Wrocławiu,

sprzedają diody Xlamp, można też kupić wysyłkowo.

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

"Cree Demonstrates 131 Lumens per Watt White LED" cytat ze strony:

też stronę LedMagazine:

Czerwone mnie nie interesują. Chociaż efekty na trzech kolorowych i durszlaku od garnka do gotowania na parze zrobiły duże wrażenie na pokazie dla architektów.

Od lutego mam na biurku Xlampę LED 1W - 54 lm potwierdzone w labolatorium zakupioną we Wrocławiu ZZ

Reply to
Niusy04

Halogen tez jest ze szkla kwarcowego.

W ilosciach miligramowych. Zreszta co lepsza zarowke wypelnia ksenon lub krypton.

popularne sodowki czy MHI sa chyba jednak tansze.

Bardziej mnie interesuje typ tej Nichii, bo to kupic mozna :-)

Ale ja o osram. Od doniesien do sklepu droga daleka ..

Użytkownik "Marek Wodzinski" snipped-for-privacy@ODSPAMIACZ.mamy.to> napisał w wiadomości news:e7bg67$tc3$ snipped-for-privacy@atena.e-wro.net...

Seryjne diody w datasheetach są właśnie teoretyczne, a od rozsiewania opinii też są odpowiedni ludzie :). Przy takiej konkurencji każda firma przemyca drobne kłamstewka, które potem wychodzą. Np. średnia wartość parametru nie jest to ta wartość, która się najczęściej zdarza (widziałem na własne oczy). Albo milczy się o spadku jasności z czasem. Albo nie eksponuje kiepskiej rezystancji termicznej i ew. skutków (np. dla czerwonych LED). W praktyce 2 czy 3 firmy idą łeb w łeb a reszta odstaje, ale nie chwali się, czym.

entrop3r

Reply to
entroper

A jak wyjda to sie klienta traci. Dlatego bardziej wierze datasheetowi niz doniesieniom prasowym.