LCD w mierniku - za

Witam. Przez kilka dni w ostatnie mrozy moj multimetr Metex lezal sobie w samochodzie pod chmurka i .. teraz ma na wyswietlaczy 2 plamki (jak powiększona "sniezynka") srednicy 5mm. Normalnie da sie odczytywac wskazania, ale ... Nie chce eksperymentowac bo szkoda mierika, ale moze ktos wie, czy podgrzanie go do jakiejs tam temp zlikwiduje te plamki ?

Pozdr Chasm

Reply to
chasm

Raczej wystapiło odkształcenie szkła i rozpłynięcie się materiału poza obszar elektrod. Chociaż, z drugiej strony... Sam kiedyś podgrzewałem wyświetlacz do wysokiej temperatury. Zrobił się cały czarny a potem powrócił do normalnego stanu. Spróbuj, podgrzaniem nie uszkodzisz. Może to coś da

Reply to
JoeBack

Thu, 19 Feb 2004 13:28:59 +0100 jednostka biologiczna o nazwie JoeBack snipped-for-privacy@poczta.wp.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

O ile nie spalisz folii odblaskowej/polaryzatorow/gumy lub tasmy z doprowadzeniami.

Reply to
BLE_Maciek

Dlatego wlasnie nie napisalem, ze nie chce eksperymentowac :) Moze ktos juz tak robil i sie podzieli "wrazeniami" ;)

Chasm

Reply to
chasm

Użytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Hmm, myśle ze do 150 stopni w piekarniku to go bez problemu mozna wygrzać

Reply to
William

Mosiłem w teczce kalkulator na mrozie i wylazły plamki na LCD. Z czasem same znikły. Jakieś czary cy cuś? :)

Reply to
swiniaczek

Rozgrzebalem wczoraj ten miernik, wyjalem wyswietlacz, podgrzalem, zrobil sie czarny, ostudzilem, wrocil do normalnego+plamki stanu. One sa jakby na powierzchni. Chyba bede sie musial do nich przyzwyczaic.

Pozdrawiam Chasm

Reply to
chasm

chasm <chasmo snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal nam:

albo kup nowy lcd:)

Hehe :)))) taaaak to dobry pomysl ;) Jak mi sie auto zarysuje - a co tam, kupie nowe :)

Pozdr Chasm

Reply to
chasm

Osoba podająca się za: BLE_Maciek przyczyniła się do uszczuplenia moich skromnych zasobów dyskowych ;-) wraz z kolejną wiadomością wysłaną

2004-02-19 13:58:

Sprawdzone organoleptycznie ;-) Moduł LCD 2*40 wytrzymał wymianę kości HD44780 opalarką. Co prawda grzany był tylko scalak(reszta była osłonięta folią aluminiową) ale druga strona modułu rozgrzała się na tyle, że powrót kryształu do stanu pierwotnego trwał kilkanaście minut.

Reply to
badworm