LAN rozdzielacz prymitywny

W dniu 2020-10-20 o 00:00, Arek pisze:

nie zadziała chyba, że rozszyjesz 2 pary z jednej i 2 pary z drugiej strony kabla (czyli jednym kablem puszczasz 2x FE 100mbps

są spliterki gotowce do tego celu - widziałem w połączeniach telefon analogowy+FE

no to inaczej się nie da.

Reply to
sirapacz

W dniu 20.10.2020 o 00:00, Arek pisze:

Niby dlaczego ma się popsuć?

Łączenie równoległe 2 gniazd niczego nie psuje.

Reply to
LordBluzg®

Musisz rozszyc na dwoch koncach w identyczny sposob i max co mozesz wyciagnac to 100Mbit.

ale po drugiej stronie będzie urządzenie które będzie oczekiwało drutów z sygnałem na określonych pinach. Nawet rozpoznawanie crossowania nie załatwi tu tematu bo to tylko rozpoznanie (ale dalej na tych samych drutach) która para nadaje a która odbiera.

Reply to
sirapacz

Po obu stronach beda urzadzenia, ktore do transmisji z predkoscia 10 lub

100Mbit uzywaja dwoch par na tych samych pinach 1,2,3 i 6. Jeden komputer bedzie dzialal na b.pom, pom, b.zie, ziel, a drugi na b.nieb, nieb, b.braz, braz. Nie widze tylko sensu rozszywania kabla skoro na drugim koncu bedzie maksymalnie jedno urzadzenie w tym samym czasie.

na jednym końcu 2 urządzenia a na drugim jedno gadające z tamtymi dwoma. O ile nie przygotuje sobie rozszycia na laminacie pinów z gniazda to działać nie będzie. albo ja nie rozumiem co autor ma na myśli.

Reply to
sirapacz

W dniu wtorek, 20 października 2020 00:00:23 UTC+2 użytkownik Arek napisał:

Może prościej (bo połączyć równolegle dwa kable w jednym gniazdku może być trudne) i bez zakłóceń zakończyć kabel normalnym gniazdkiem nr 1,oraz drugi kabelek 50cm zakończony wtyczką (przy gniazdku nr 1) i gniazdkiem nr 2. Chcesz używać gniazdko nr 1 podłączasz się do niego bezpośrednia, chcesz użyć gniazdka nr 2 - podłączasz do nr 1 ten krótki kabelek a urządzenie do gniazdka nr 2.

Adam

Reply to
Adam Lubszczyk

W dniu 2020-10-20 o 00:13, LordBluzg® pisze:

Nie twierdzę, że zepsuje (bo nie wiem) ale odpowiem na pytanie dlaczego. Wyraźnie napisał, że gniazda nie są tuż koło siebie tylko w odległości

50cm. Nie jest to precyzyjny opis, ale z tego wynika, że przynajmniej w jednym wariancie połączenia zostaje stub o długości 50cm. Lub w obu wariantach zostaje stub o długości 25cm (lub jakoś inaczej - zależnie jak te 50cm odległości między gniazdkami zostało uzyskane).

Prędkość sygnału w kablu jest rzędu 2E8m/s. Długość fali dla 100MHz wynosi 2m. Więc stub 50cm na pewno nie pozostaje bez wpływu. Wlatująca w niego fala odbije się od końca i trafi z powrotem do sygnału gdy tu będzie akurat przesunięcie o pół fali.

Dlatego ma się popsuć, a czy się skutecznie popsuje to nie mam doświadczenia. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Piękna odpowiedź:) warta zacytowania w całości :D

Reply to
sirapacz

W dniu 2020-10-20 o 00:00, Arek pisze:

Według mnie rozgałęzienie powinno być z minimalną odległością gniazdek od siebie, tak, aby to aktualnie nie wykorzystane nie stanowiło bocznego odgałęzienia o zauważalnej dla sygnału długości.

Kiedyś dawno kolega realizował podobny cel ale rozgałęzienie zrobił na przekaźnikach. Po rozgałęzieniu były wielometrowe kable. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Autor mysli, ze z jednego fizycznego portu moze podlaczyc dwa niezalezne urzadzenia rozszywajac kabel tylko na jednym koncu. To nie zadziala, musi rozszyc po obu stronach i miec dwa porty po stronie switcha/zrodla w przypadku gdy oba urzadzenia na drugim koncu maja dzialac w tym samym czasie. Jak jednak wiemy, nie ma potrzeby aby oba na raz dzialaly wiec nie bardzo widze sens rozszywania. Chyba, ze od strony switcha/zrodla tez wystepuja dwa rozne urzadzenia, fizyczne albo logiczne sieci itp.

W dniu 2020-10-20 o 10:51, Adam Lubszczyk pisze:

Albo zebrać w jednym miejscu wszystkie kable zakończone gniazdkami. I mieć jeden 10..20cm kabelek z wtyczkami którym wykonuje się przełączenie. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 20.10.2020 o 00:00, Arek pisze:

10Mb/s nie takie problemy potrafi zignorować i raczej zadziała. 100 raczej bym nie tylko nie puszczał, ale nawet wymusiłbym pracę na 10, chociaż niewykluczone że 100M też by działało. Dla 100M to może się okazać że przedłużenie lub skrócenie kabla o 20cm radykalnie zmieni sytuację.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Pojdzie 100Mbit nawet i na 50m, testowalem to w praktyce. Jest to jednak ekstremalna rzezba i mocno zalezy od kabla.

W dniu 20.10.2020 o 11:06, Piotr Gałka pisze:

Ja mam to doswiadczenie. Nawet na kabelku "telefonicznym" działa do 6m bez problemu, czasem nawet dalej w zależnosci od "skręcenia" kabla :) Później jednak siada do 10 a karta próbując negocjacji zrywa połączenie. Problem następuje najbardziej wtedy, kiedy np. Nie stosujemy "przeplotu" lub rozkręcamy skrętkę na luźne kabelki.

Reply to
LordBluzg®

W dniu 2020-10-20 o 00:00, Arek pisze:

Nie rób kabla Y przy końcowych gniazdach tylko podłącz z zachowaniem sztuki 3 gniazdo do 2.

A tu masz gotowca więc pomysł raczej działa.

t-1

Dlaczego rzezba...? Specyfikacja Cat5e przewiduje nawet dwa punkty tranzytowe na 100 [m].

--

Reply to
Stefania Harper

W dniu poniedziałek, 19 października 2020 17:00:23 UTC-5 użytkownik Arek napisał:

Zadziala. Ale koncowki musisz dobrze zaprasowac i zadbac aby nie bylo odcinkow z dlugim rozkreceniem par.

Jak kupisz gniazdka nożowe (takie wciskane to bez problemu zarobisz tak aby w tym blizszym gniazdku kabla nie przecinac)

Ja tak mam i dziala bez problemu.

Ale ja zarobilem nowy kabel, nigdzie nie uszkodzony.

Jak masz kabel dobry to bez problemu 100mbit poleci. Moze nawet i wiecej jak sieciowki jakies uczciwe.

Zrob, wyprobuj i przyjdz powiedziec.

Ale pamietaj aby to nie uzywane gniazdko nie mialo wpietego kabla bo to moze troche zaklocen narobic i transfery beda liche.

Reply to
sczygiel