kostka Rubika

Ta wypowiedź była o czym innym: o tym, jak oszacować liczbę potrzebnych ruchów.

Ale... cały myk polega na tym, ze dostajesz losową z twojego punktu widzenia kostkę.

Przeczytaj regulamin zawodów, na pewno jest tam to opisane. Później możęsz nam tu to opisać, też w sumie mnie to ciekawi, ale nie nurtuje na tyle;-)

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Dnia Sat, 13 Feb 2016 17:42:47 +0100, ACMM-033 napisał(a):

Wrecz prawie na pewno nie bedzie - zakladam ze uklad jest losowy - choc mozna wszystkim zawodnikow w danych zawodach/turze dac taki sam. Tak jak w brydzu sportowym.

No tak, ale to nie zawody zrecznosciowe, jesli John wygral, bo zrobil to w 15 ruchach, to jest lepszy niz Stach, ktory kreci szybciej, bo zrobil 30 ruchow w 7 sekund, ale co z tego ...

Dnia Sat, 13 Feb 2016 20:41:29 +0100, Ghost napisał(a):

Myslisz, ze ten chlopak przeczytal te ksiazki ?

Wlasnie chodzi o to, zeby sie bawic. Skuteczny algorytm znam, niestety

- robi klocek po klocku i wymaga tyle ruchow, ze zajmuje to minute czy dwie. Dalsze cwiczenie nic nie daje - lece w/g algorytmu i lepiej nie bedzie.

Tu trzeba sobie pokrecic i wymyslac nowe algorytmy. Tzn pozwolic mozgowi skojarzyc co sie dzieje. Moze zlapie, a moze nie.

Oczywiscie mozna jak mowisz - zabrac sie matematycznie do problemu. Moze z tego wyjsc algorytm tak skomplikowany, ze nie zastosujesz bez uzycia komputera. Wszelkie "brute force" to nie dla ludzi.

J.

P.S. Przestalem rozwiazywac sudoku. Progream brute force jest maly i szybki :-)

Ale to tylko najprostzy algorytm warstwowy.

Tu ciut nowszy:

tak 35 letni.

Ogolnie, chyba oni nie boją się pamięciuówki, z innego algorytmu:

"Algs - CFOP has 57 OLLs and 21 PLLs for a total of 78 algs at least, and 119 algs if you learn all 41 F2L algorithms. To put that into perspective, if you took 2 days to learn each algorithm, it would take from 156 to 238 days,"

Ot, taka drobna wada;-)

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

No dobra ale sam umiesz ułożyć kostkę czy nie?

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... On Sat, 13 Feb 2016 21:09:44 +0100, "J.F."

Umiem. Ale powiem ci tak - jak sie pojawila pierwsza w okolicy, to pozyczylem, dwa dni mi to zajelo, i algorytm znalezlem. Ale pozniej opublikowali taki podstawowy "najpierw krzyz" i moj poszedl w odstawke, bo jednak byl znacznie wolniejszy. Ja zaczynalem od naroznikow.

W kazdym badz razie zaden z nich nie nadaje sie na "speed solving".

Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56c1825a$0$701$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... On Sat, 13 Feb 2016 21:09:44 +0100, "J.F."

To już nie sześć lat?

Reply to
Ghost

Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56c18c99$0$22840$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup

Dwa dni do pierwszego algorytmu. Ktory wymagal 2 minut a nie 5 sekund.

A na filmie masz podane ile to lat treningu wymagalo :-)

Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56c1903e$0$700$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56c18c99$0$22840$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup

Mysle, ze watpie.

Reply to
Ghost

Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56c1dc2f$0$642$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup

Ja zdolna bestia jestem :-) No moze 3 dni, ale za to bez pomocy - tylko kostka i ja.

To naprawde nie jest takie trudne, tylko ze do ukladania na czas sie nie nadaje.

Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56c1de4b$0$646$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:56c1dc2f$0$642$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup

Sądząc po umiejętności rozumienia prostych tekstów to raczej mało zdolna.

To zupełnie inna kwestia.

Reply to
Ghost