Klawiatura do Pi z miejscem na Pi

W elektronice może tak, w domach w powszechnym użytku nie widziałem. Twardo mają pilot do TV i pilot do dekodera. Tak ma być! :-D

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Ale to niekoniecznie życzenie klienta, tylko bardziej mentalnosc dostawcow - tak najprosciej i najtaniej.

Zreszta juz polowiczne, bo czesto TV ma dekoder w sobie.

J.F

Dekorer ma, tylko karty CI nie chcą dać. Do dekodowania jest dekoder, a nie jakieś karty. :-]

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Projektor bywa jeden na sale, a podlaczanych do niego komputerow wiecej.

Ale to laptop. I co ma jeszcze?

Bo Latitude to stara seria i moze tak siłą rozpędu ma, ewentualnie tak przyzwyczaili klientow i nie chca zmieniac.

Vostro ma juz tylko HDMI i USB-C. Nawet DP im wywietrzal.

A VGA ... komu to dzis potrzebne?

Jak kosztuje pare centow, to czemu nie zostawic. Klient moze czasem doceni.

Opracowanie nowego chipa do monitora, bez VGA, moze byc drozsze :-)

Ale mozna gniazda nie wlutowac - zawsze to jakas oszczednosc :-)

J.F

Vectra daje chetnie. Widac karta tansza.

Ale problemy z kompatybilnoscią tez są :-)

J.F

Sporo jeszcze ma. I to nowe serie. juz nie wspomne ze stacje dokujace tez miewaja. dsub/vga trzyma sie nad wyraz dobrze. To juz dvi znika bo hdmi popularne. A dp to taki niby postep ale kanibalizowany przez hdmi.

Reply to
ptoki

W monitorze to ktory jest glowny? Ten z napisem "1"? A czym sie rozni od tego z "2"?

Jak sie sprzedaje 90% modelu z VGA a 10% bez vga to ktory przewaznie jest u uzytkownika?

Jak sie nie pisze co sie ma na mysli to sie zle rozumie.

Jak wyzej. Jak te 16% modeli odpowiada za 51% sprzedazy to jest najczesciej.

I pewnie schodza w duzej ilosci. Vide, bedac "w dziczy" masz duza szanse sie podpiac pod vga

Robisz z igly widly.

Nikt nie przeczy ze hdmi jest popularne (Imho najlepsza opcja dzis) ale vga trzyma sie nad wyraz dobrze. Co masz problem zaakceptowac. Nawet 40% oferty na dzis ma vga a to co jezt i pracuje to pi* oko 5-10x wolumen sprzedazy z jednego roku. A obstawiam ze te tanie sprzedaja sie lepiej niz drogie a maja vga...

Ale jak se tam chcesz. Jak w twoim subiektywnym bablu vga nie istnieje to na zdrowie! Tyle ze bable innych pokazuja nieco inny obraz.

Reply to
ptoki

Ten w około któego zbudowana jest elektronika sterująca.

Jako ciekawostę podpowiem, że mam w posiadaniu Acera, jednego z pierwszych LCD, który posiada tor analogowy jak w TV i całkiem sporo typowych artefaktów jak w CRT (zawija ekran jak zgubi synchronizację, ma problemy z geometrią na brzegach, drga jak interlace itp).

Możesz zobaczyć co się sprzedaje najzwyczajniej zagladając na półkę w MediaMarkcie. Ja zadałem sobie ten trud. Monitorów z VGA znalazłem jeden. Przyznaje, że nie wszystkie obejrzałem, ale starałem się kilkanascie obejrzeć wiec jakaś próba jest.

A czy tak właśnie jest?

Do biura, gdzie najczęsciej soą podpięte pod jakiegoś Della/Hp USFF z DP? Pewnie tak.

Ludzie kupują coraz czesciej monitory z freesyncem, zintegrowanym KVM, zasilaniem laptopa z USB-C, DisplayLink itp bajerami. To nie są najtańsze modele. Ten trend powoduje, że VGA zniknie z rynku w ciągu 2 lat.

Dokładnie tak błednie myślałem do niedawna. Życie jednak weryfikuje. Ostatnie stanowiska "z rzutnikiem" jakie miałem okazję oglaać zawierały

*wyłacznie* HDMI. Tak od 2-3 lat nie trafiłem na VGA.

Noszę z so bą laptopa z VGA w razie czego, ale nie użyłem od bardzo dawna, bo nawet jak był kabel VGA i był też i HDMI.

Ja?

Ja nie mam problemu akceptować cokowiek, bo nie mam skłonności religijnych do VGA. Najzwyczajniej dostrzegamm, że juz je pochowano, choć jeszcze ciepłe. Najwyrażniej nadepnąłem komuś na odcisk, bo "w tajemniczych serwerowanich, brodaci admini ciągle używają VGA, więc jest ważne". A niech se używają. Świat ma na to wyjeb...

Ale czy masz takie dane?

Moje dane są takie, że widzę co stoi na półkach sklepowych.

Zakładam, że sklepy sprzedają to, co się sprzedaje. Możliwe, że się mylę.

Te tanie też nie mają. W zasadzie mało który tani ma.

Dell ma w ofercie najwiecej monitorów z VGA i dlatego przytoczyłem ten przykład. Jak zerkniejsz na to co jest w sklepach, to 30% VGA w Dellach ma sie nijak do tego co znajdziesz w sklepie.

Oby tylko nie był imaginacją i wizualizacją myślenia zyczeniowego.

Reply to
heby

Moja stacja dokująca do EliteBook 8570W ma. Ten laptop ma gdzieś koło 10 lat.

Ale stacja dokujaca do nowego Della nie (wybacz, nie pamietam modelu).

"Miewają" może mieć faktycznie prawidłowy wydzwięk.

Tak, jako bezużyteczny kawałek plastiku, z którego nie ma jak podpiąc się pod nowy monitor. A nawet jak by było, to po ch...

DVI *już* zniknęło. Chwile pod VGA. Przegapiłeś.

Nie jest kanibalizowane. HDMI ma zastosowania RTV, DP komputerowe. Trochę się nie dziwię, DP ma ficzery przydatne w pracy na monitorze, HDMI w ogladaniu Netflixa. Nie ma tu kanibalizmu, z jednego da się zazwyczaj zrobić drugie pasyną przelotką, prawie każda karta grafiki współczesna ma DP i HDMI.

Reply to
heby

heby snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Zwyczajnie nie zrozumiałeś mojego posta. Nigdzie nie pisałem, że ponad 50% sprzętu ma VGA. Pisałem, że najczęstszym przypadkiem konsumenckiego sprzętu z VGA są monitory i projektory. Są też dobrym przykładem, że do wymarcia VGA jeszcze daleka droga. Co więcej, jest ponad 2 razy więcej monitorów z VGA niż z DVI. Jeśli szukasz wymarłych standardów, to zainteresuj się DVI a nie VGA.

Ma bardzo praktyczną użyteczność w stwierdzeniu, że VGA nie umarło. Napisałeś, że nowe monitory nie posiadają VGA. Jest to twierdzenie oderwane od rzeczywistości skoro 40% z nich VGA posiada. Chętnie też się dowiem jaką praktyczną użyteczność ma Twój mit o braku VGA w monitorach.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

heby snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Ale to Twoja prywatne określenie, z którego nic nie wynika. Nawet jeśli zgodzimy się, że obwody VGA są tymi dodatkowymi, to co z tego? Na siłę szukasz argumentów tworząc coraz dziwniejsze kryteria. Zacząłeś od elektrośmieci, potem tanie modele, teraz jakiś główny port, ciekawe co dalej.

I to jest miarodajna próba? Zobacz sobie duży sklep internetowy, który ma kilka tysięcy modeli monitorów. Sprawdź ile ma VGA. Możesz też popatrzeć poza polskie podwórko. Świat nie kończy się na MediaMarkt.

10 lat temu też tak się wydawało. Na razie zniknęło DVI.

Ciekawe stwierdzenie z ust/klawiatury kogoś, kto pisząc o VGA ignoruje fakty.

... i nadal stosuje VGA w milionach urządzeń wbrew postom na Usenecie.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

heby snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Rozpisałem się o monitorach, ale jeszcze jest kwestia komputerów. Jeśli chodzi o karty graficzne, to faktycznie VGA nie ma. A jak z płytami głównymi obsługującymi wbudowaną grafikę? Otóż na 590 płyt głównych, VGA znajdziemy w

182 przypadkach (30%). Więc brak nowych komputerów (stacjonarnych) z VGA to też jest informacja z równoległego wszechświata a nie z naszego.
Reply to
Grzegorz Niemirowski

Wynika to, że VGA umarło. Czasami doszywa się je jeszcze w jakimś sprzęcie, który z powodów innych niż "dominacja na rynku" ma resztkę sensu. Ale poza ty jest równie użyteczny co Centronics 5 lat temu. Czyli same wady, bliski zeru usercase w nowym sprzecie i kilku nerdów którzy dalej widzą zastosowania i/lub żyć nie mogą bez niego, bo Willem/serwer/drukarka mozaikowa itd argumenty które powodują odruch pukania się w głowę.

Całkiem interesująca wizja przyszłości się wyłania. Szczególnie jak ję zestawisz z zestawem dziurek współczesnych kart graficznych i płyt głownych.

Kryterium jest proste: czy VGA jest głównym elementem współczesnych nowych monitorów. Nie jest. Jest mało użytecznym portem wciskanym do najtańszego złomu na rynku siłą intercji. To oznacza, że za chwile nie będzie nikomu potrzebny i przejdzie w tematykę "retro computing". Zaryzykuję, że już tam jest.

Tam znajdziesz VGA jako jedyny port.

Nic dalej. VGA umarło i to co obserwujesz, to wyprzedawanie technologii na którą jeszcze jest resztka popytu i to wcale nie z powodu VGA, tylko ceny. A często zmiany w projekcie są za drogie, więc klepią te VGA bo jakoś tak nie ma sensu kasy wydawać. Na marginesie: wiele monitorów, które naprawiałem, ma na płycie miejsce na VGA. Ale nie zamontowali. Co za chamy!

VGA ma wyłącznie wady, w porównaniu z HDMI/DP.

Jedyna "zaleta" VGA to niekóre specyficzne hardware, typu serwery, w których jest i nie ma nic innego bo religia nie pozwala.

Nie. Tylko "jakaś". Nie mamy mierodajnej próby, bo nie dysponujemy możliwościami zbadania rynku.

Patrz, jak w 2012 przewidywali:

"Some forecast scenarios we have done have shown VGA to phase out of most PC products by 2017, but in practicality it is difficult to envision that the legacy IT infrastructure will not still exist a decade from now,"

Nie pomylili się, 5 lat po tym artykule znalezienie nowej karty graficznej czy płyty głównej z VGA było problemem (sam szukałem). Obecnie jest na granicy niemożności.

Z resztą, co tu kombinować: nie ma na rynku monitorów innych niż FullHD i wiecej (poza szumem). Przy takich rozdzielczościach VGA daje d..y, głównie z powodu kabli. Nie ma żadnego sensu podpinać pod monitor FullHD czegokolwiek po VGA bo to powoduje znaczace pogorszenie jakosci obrazu. Tak ,to pogorszenie jest widoczne. Ba, w instrukcji do mojego F-S napisali, że *NIE* zalecają podpinania FullHD przez VGA. To co tam podpinać, skoro monitor to FullHD? Absurd. Producent zdawał sobie z tego sprawę, że złącze VGA nei ma kompletnie sensu, ale zamonotwał je. Nie wiem jaki w tym cel. Chętnie się dowiem.

Znajezienie monitora o wyższej rozdzielczości niż FullHD z VGA chyba jest niemożliwe. Takie minitory bedą standardem za kilka lat.

Czy zakładasz, że konsument to idiota i kupuje monitor FullHD aby podpiąc go po VGA ze swoim RTX3090 aby nie można było oglądać filmów z netu, ale za to był sprzetowy antialiasing? Prodent RTXa nie zakłada, i portu VGA w nim nie ma.

Ba, niech ma nawet zintegrowany GPU w CPU. Ma podpinać swój nowy FullHD po VGA? A po ch...?

Rynek właśnie wipierniczył VGA na śmietnik historii. To się nazywa postęp. Wystarczy to dostrzec, zamiast patrzeć że kilku nerów w swoich serwerowniach używa VGA bo nie ma wyjścia.

Ależ ja to zrobiłem. Sprawdziłem sobie co można kupić. Zwyczajowo modele monitorów z VGA nie stanowią nawet czegoś istotnego w ofertach, z miesiąca na miesiąc znikają z rynku. Najzwyczajniej, ilośc komputerów nowych, do których mozna je podpiąc kablem VGA jest równa 0 z nieznaczym szumem. I nie ma to sensu, chyba że religijny.

Laptopy właśnie od kilku lat pozbywają się *wszystkich* portów, w tym nawet HDMI/DP, przenosząc się na USB-C i inne podobne. Zauwazyłeś, czy dalej znajdujesz jakiś jeden nowy model z VGA, co ma o czymś świadczyć?

Znikneło DVI i VGA. Najzywczajniej nie możesz w to dać wiary ;)

Fakty są takie, że 30% modeli najtańszych monitorów Della ma VGA a blisko pojedycznych procent modeli w przeciętnym sklepie ma VGA, z obserwacji własnych i subiektywnych.

To może oznaczać jedno: dominacja i znakomita pozycja na rynku. Albo nie.

Łopanie! A RS232/485! Praktycznie 100% światowej automatyki na tym bangla, wiec nie może być złe. Dominacja totalna. Proszę się rozejść!

Reply to
heby

Zakładając, że co drugi komputer ma kartę graficzną to da jakieś 15%.

Czyli dominacja.

Przed VGA jeszcze kilkaset lat bycia widącą technolgią.

Reply to
heby

Ale jaką kartę CI? Chyba moduł CAM (z kartą), który wkłada się do gniazda CI+ w TV. O TV, do których wkłada się bezpośrednio kartę jakoś nie słyszałem (chociaż pewnie i takie są).

Reply to
JDX