Kable aluminiowe w bloku

Witam, Zapewne znajdzie sie w naszym gronie ktos kto mi poradzi jak postapic w moim przypadku. Przypadek jest niemily i polega na koniecznosci przedluzenia przewodów do gniazka 230V w lazience /podlaczona pralka/. Przewody sa krótkie a na dodatek jeden jest ukruszony i iskrzy od czasu do czasu. Musze z tym zrobic porzadek. Przedluzyc drut aluminiowy ale jak? kostka? skrecenie i izolacja to chyba niepoprawny sposób, kostka - problem - tam jest b. malo miejsca, moze jakos zalutowac? - tez sie nie da ..... Wymiana kabli aluminiowych na miedziane tez odpada - duzy koszt, blok z plyty, beton - ciezkie kucie.

Pomocy !

Pozdrawia Piotrek

Reply to
pdusp

Romanie, Fajne te złączki WAGO ale czy nadają się one na przewody aluminiowe? do gniazda podłączona jest pralka - prąd moze popłynąć nawet 10A. W tych złączkach nie ma śrubek tylko jakoś one same się zaciskają

- nie mogę sobie tego wyobrazić :-(

Pozdrawia Piotrek

Reply to
pdusp

Mam pytanie, jeśli jest to zacisk sprężynujący to czy siły działają na część przewodzącą na całym obwodzie oraz czy styk jest wystarczająco pewny mechanicznie? Po kostce ze srubką wiemy czego się spodziewać, taki zacisk sprężynujący to dla mnie nowość - więc pytam.

Tak sobie dalej myślę jak to zrobić..... Piotrek

Reply to
pdusp

Fajnie jak są to przewody miedziane, ja muszę dosztukować do aluminium miedz i taka sztuka mi nie wyjdzie. Pozostaje kosta albo inny dobry pomysl. Pozdrawiam serdecznie

pdusp

ja kiedys wymienialem, ale na szczescie oszczedzili nie tylko na kablach ale i na tynku wewnatrz, wiec ten tynk bardziej przypominal piasek niz to co sie zwie betonem, chwycilaem za jedne koniec kabla i ciaganc wyrywalem go ze sciany - kilka godzin i wszystkich kabli nie bylo, i zero kucia, po prostu tynk sam odpadal, potem wymiana na miedz i zamorowanie, to mi zejelo niecale 2 dni

Tomek

Reply to
tom

Kostka. Aluminium wymaga solidnego scisniecia. A jesli brak miejca - poszukaj, potnij na kawalki - tulejka ze srubkami nie jest duza, to izolacja to powieksza.

No chyba zeby jakos zacisnac w miedzianej rurce.

Jest na allegro jakis "lut" do aluminium, podejrzewam ZnAl, temperatura topnienia ponoc sporo nizsza .. a i tak obawiam sie ze za wysoka - izolacja nie wytrzyma.

Odkladaj pieniadze na elektryka - roznie z nimi bywa, wymiana moze sie okazac koniczna.