Kable telefoniczne w mieszkaniu...

Możesz, jak najbardziej.

E tam...

Nie powinieneś :)

Powinieneś zadbać, ale jakoś nie słyszałem o uziemionych grotach :)

Raczej trudno coś spieprzyć.

Możesz, ale ja bym sobie dał spokój. Małe ryzyko. Jak za długo będzie zwarte, centrala może to zinterpretować jako uszkodzenie linni i cię odłączyć.

Reply to
Jacek Maciejewski

A ja mialem okazje zajmowac sie siecia telefoniczna w biurze w ktorym wczesniej byla inna firma, a wczesniej inna, a wczesniej jeszcze inna, ktora zajmowala caly budynek... W kazdym razie w budynku jest platanina kabli wychodzacych z roznych stron. Bardzo duzo. Wiekszosc z nich jest sztukowana w bardzo wielu miejscahc. Nikt ich nie lutowal nigdzie. Duza czesc jest pocieta. Jak juz ze soba zestawiali, to albo uzywali szybkozlaczek, albo po prostu zdejmowali koncowke izolacji, skrecali ze soba i nakladali na to cos by to zaizolowac.

Jak ja przystosowywalem telefony do naszego biura, to prad mnie kopnal z raz. Nie bylo to przyjemne, ale nic powaznego. W kazdym razie widze ze konserwator telefonow w budynku, ktory sie tym na stale zajmuje bardzo swobodnie podchodzi do precyzji wykonania polaczen :P

Pozdrawiam.

Reply to
pisztu

do kabli tel. sa takie zlaczki zelowane - nie wiem jak to sie fachowo nazywa (maja one taki okragly pomaranczowy pypec ktory sie wciska) skrecasz kable, zaciskasz toto na skreconych i z glowy. pzdr d.

Reply to
dynio

Coś ściemniasz. Pistoletówy zawsze miały płaską wtyczkę (bez bolca) no to jak chciałeś grot do bolca dołączyć? Stare lutówy na grzałkę miały rzeczywiście wtyk z bolcem i zerowanie obudowy, ale też na czas lutowania można je wyciągnąć z gniazdka (czasem bardzo wygodne, jak chciałeś coś na dachu polutować :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Trzeba. Niektóre centrale traktują doziemienie jednego z przewodów jako awarię i odłączją delikwenta, traktując linię jako uszkodzoną. Pytanie jedynie jak długo trza doziemiać przewód.. Ale ja bym raczej wyłączył lutówke z gniazda (lub przedłużacz :)

Reply to
Jacek Maciejewski