Jeden talerz, jeden konwerter, jeden kabel - dwa tuner

Nie bardzo wiedziałem, gdzie zapytać a pytanie narodziło się nagle. Sytuacja jak w temacie. Znalazłem rozgałęźnik Telkom-Telmor RS-400A ale nie mogę się dodzwonić do nich, żeby potwierdzić.

Może ktoś się orientuje ewentualnie jak to zrobić inaczej?

PC

Reply to
PC

Nie da się Musi być podwójny konwerter (twin) i 2 kable w takiej opcji np.

EM

Do czego w takim razie służy to:

PC

Reply to
PC

Przy jednym kablu i rozgałęźniku, konwerter będzie zasilany tylko z jednego tunera. Przełączanie polaryzacji odbywa się za pomocą napięcia zasilającego. W takim przypadku na drugim tunerze będzie możliwy odbiór programów nadawanych na tej samej polaryzacji, co na tunerze pierwszym. Konieczny jest konwerter podwójny i dwa kable.

G.W.

Reply to
Grzegorz Wójcik

Da sie :)

Sa dwa rozwiazania. Jeden to tunery obslugujace technologie unicable (do max

4 tunerow). Niestety te tunery sa drogie a urzadzenia sie wieszaja. Drugie i znacznie lepsze rozwiazanie z ktorego korzystam od ponad roku i nie sprawia zadnych problemow to " Multi Band Converter 9640 S" . Oczywiscie na satelicie mysi byc konverter twim ale dwa tunery na jednym kablu pracuja bez zajakniecia.
Reply to
wnekus

Napisz proszę coś więcej.

PC

Reply to
PC

Uprzedzam nie jestem w zaden sposob powiazany z wyzej wymieniona firma :) Opisy znajdziesz na tej stronie oraz szczegulowe informacje jak dziala.

Reply to
wnekus

In news:i0hpu9$i6d$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl, PC <p_c snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> nabazgrał:

Przecie napisane, do instalacji zbiorczych :-) Kolega Grzegorz już wyjaśnił co Ci potrzebne.

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

A to sorki, nie jestem na bieżąco :)

Pozdr EM

Reply to
EM

Dzięki. Ja znalazłem taki opis:

Pozdrawiam, PC

Reply to
PC

Użytkownik "wnekus" snipped-for-privacy@telmag.pl napisał w

A gdzie te opisy ?

Bo tak pobieznie patrzac .. kolejna heterodyna, ktora przestawia sygnal w inne pasmo i tak przesyla kablem ?

Opis lepszy :) Nie mialem czasu szukac ale mam nadzieje ze moja podpowiedz naprowadzila ciebie co do rozwiazania problemu :)

Tak czy inaczej testuje w/w urzadzenie prawie rok i jest strasznie z niego zadowolony :D, bo rozwiazanie na UNICABLE sie nie sprawdzilo. Srednio raz dziennie wieszal sie konwerter a biegac do bloku obok i zwisac przez okno aby odlaczyc od niego wszyskie kable miajalo sie z celem pomijac koszty tego rozwiazania (sam konwerter ksoztowal 250zl, a i wybor dekoderow z obsluga UNICABLE jest znikomy).

Pozdrawiam

Reply to
wnekus

Użytkownik "wnekus" snipped-for-privacy@telmag.pl napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i0i049$ph2$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Bardzo dziękuję za rozwiązanie mojego problemu :-)

PC

Reply to
PC

Grzegorz Wójcik pisze:

Prawie napisales prawde bo ja mam 1 konwerter i 2 tunery, problemy beda tylko przy innej polaryzacji. Drugio tuner podlacza sie z wyjscia 1 tunera bo wlasnie po to jest to wyjscie.

Reply to
zenek

Faktycznie "tylko" ;-). Czyli statystycznie w 3/4 przypadków...

Nie, ono nie jest po to. Tzn. jest, ale ma zastosowanie (sensowne) w przypadku, gdy pierwszy tuner jest w standby :-).

Reply to
Robert_J

Robert_J pisze:

:):):)

To po co w takimk razie to wyjscie pomysl troche.

Reply to
zenek

Przeczytaj do końca co napisałem to będziesz wiedział: "...ma zastosowanie (sensowne) w przypadku, gdy pierwszy tuner jest w standby" Jak pierwszy tuner jest w standby to przelotka przepuszcza wszystkie sygnały i drugi odbiornik pracuje normalnie, tzn. przełącza pasma. Ma to zastosowanie np. jak masz oddzielne tunery dwóch platform. Oglądasz z reguły jeden w danym momencie, drugi wyłączasz. To co Ty robisz będzie oczywiście działać, ale tak jak piszesz, oba tunery w tym samym paśmie :-). osobiście bym się nieźle wk... gdyby zmieniając kanał w pierwszysm tunerze nagle zmieniało się pasmo i znikał program w drugim. Ale widać są tacy, którym to nie przeszkadza ;-)

Reply to
Robert_J

W dniu 2010-07-01 12:32, wnekus pisze:

Tunery drogie? Przecież to są te same tunery. Trick polega na tym, że w trybie Unicable heterodyna tunera pracuje stale na tej samej częstotliwości, a przestrajana jest heterodyna konwertera pod dyktando sygnałów Diseqc. Owszem, konwerter do Unicable jest droższy, ale tunery są te same a tryb Unicable uruchamia się przez wymianę softu w tunerze.

W dniu 2010-07-02 16:50, wnekus pisze:

Owszem.

Aż z ciekawości poguglałem - dla droższych tunerów są dostępne softy unicable. To nie jest jakaś czarna magia - ot blokujemy heterodynę na jednej częstotliwości i kanały zmieniamy via Diseqc. Z punktu widzenia tunera, obsługa Unicable kosztuje go mniej wysiłku niż w tradycyjnym systemie.