Jaka antena do zabawki RC

Ale czemu 1/16 ? Ma sens 1/4, a jak takiej flugiej nie mozna, to juz kazda dlugosc zla i dobra jednoczenie. Nie ma starej anteny ? Nie pamietasz choc orientacyjnie jak dluga byla ?

Tygrysek napisał(a):

Jak powiadają krótkofalowcy: 27 MHz to jeszcze prąd stały jest :)

Praktycznie każda antena teleskopowa długości ok. 0.5 m się nada. W nadajniku jest cewka wydłużająca.

Reply to
PeJot

:)

Ja zwykle wkladam jakies antenki od odbiornikow FM, a w chwilach rozpaczy nawet kawalki przewodu. Ale w przypadku, gdy zabawką jest model latajacy, jednak warto byloby sprobowac dobrac dlugosc pod katem zasiegu. Wbrew pozorom roznica zasiegu pomiedzy zwisajacym drutem 0.5m a oryginalem bywa kilkukrotna. Moje pierwsze w zyciu walkie-talkie AD 1966 mialo teleskop dlugosci prawie poltora metra i naprawde trzeba bylo go wyciagac.

Reply to
Lukasz Spychalski
[...]

A sami nadają na 3.5 MHz ;-P

Niedawno stroiłem metrową antenę - 8 mm różnicy dało zmniejszenie WFS z 1.8 do 1.1... Jeszcze gorzej było z 60 cm Midlandem - nieopatrzne skrócenie o 5 mm dało WFS 3 a przedtem było 1.6.

RoMan Mandziejewicz schrieb:

nawet na 136kHz.

Definicja prądu stałego wg mojego kumpla: w układach nie trzeba uwzględniać rozmiarów rezystorów i kondensatorów.

Tylko on zajmuje się generacją wygnałów WCz przez zdudnianie dwóch laserów. Częstotliwości w okolicach 80GHz i wyżej.

Waldek

Reply to
Waldemar

Dziwne - ja w przetwornicach na kilkadzisiąt kHz musze uwzględniać rozmiary rezystorów, bo duże "dzwonią"...

Trudno to nazwać krótkofalarstwem ;-P

Nie stosuje sie rezystorow, bo to strata sygnalu :-)

Eee - niewapliwie krotko... :-)

Stosuje się rezystory 0.0nic. Czasy prymitywnych przetwornic napięciowych odchodzą.

Chciałem coś napisać ale ugryzłem się w paluchy ;-P

Piotrze, kontekst...