Dioda shootky w celach prostowniczych

Witam Posiadam z wylutu diody 30BQ040

Czy nadaja sie one do uzycia w mosky Greatza? Na plus można zaliczyć że napięcie w kierunku przewodzenia jest mniejsze i szybkość zadziałania. Na minus niższe napięcie Vrrm=40V (Dla np 1N4007=1000V), ale w przypadku "prostowania" napięcia za uzwojeniem wtónym transformatora ok 20Vac nie powinno byc problemu.

Mogę je zatem zastosować?

Reply to
raF

Teroetycznie nie.

20Vac , to 28V szczytowo w kierunku zaporowym.

W praktyce sam zobaczysz, czy sztywno trzymaja parametry katalogowe ;).

P.S. za mlodu wpadlem na genialny pomysl zrobienia mostka z BC211 i BC313. Wyszla kuchenka elektryczna ;P.

Reply to
Lukasz Spychalski

Dlatego, ze dopiero koncze pic druga poranna kawe ;))).

Oczywiscie mozna je wlozyc, przepraszam.

Reply to
Lukasz Spychalski
Reply to
Bogdan Gutknecht

Ja tam glowy nie dam, ale w ograniczonym zakresie to tranzystory sie chyba nadawaly zamiast diod.

Tylko je trzeba odpowiednio podlaczyc, a nie traktowac jako dwie diody :-) Podobnie z dwoch diod tranzystor nie wyjdzie :-)

Bogdan Gutknecht

Dziekuje za wszystkie wyjasnienia. Jednak pozostane przy tych diodach 30BQ040 bo jednak trzymaja parametry. Tyle co bylem w stanie sprawdzic 35V wstecznie wytrzymuja.

Reply to
jurijWYTNIJTO

A ja na siłe próbowałem zrobić tranzystor z 2 diod po lekturze ,,Elektroniki łatwiejszej niż przypuszczasz'' Był schemat zastępczy - znaczy da sie zastąpić. Było to ze 20 lat temu :-)

Reply to
Verox

Eee.. ja robiłem triaka z diod :) ...i też kurcze nie działał... Od tamtej pory nie wierzę w "schematy zastępcze..." Pozdrawiam M. Augustyniak

Reply to
Michał Augustyniak

Dnia 19 Sep 2006 18:40:20 -0700, Michał Augustyniak tak nawijal:

Etykiety zastepcze tez zwykle na czekoladopodobnych byly... :)

Reply to
Franciszek Sosnowski

to książka, która tłumaczy np. dlaczego dioda prostuje prąd

/-\ / \ /-\|\|______ \ / |/| \-/

albo dlaczego kondensator przewodzi prąd zmienny?

:)))

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

On Fri, 22 Sep 2006 17:25:26 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał:

Ale kondensator _nie_ przewodzi prądu. :-)

Reply to
Verox