jak z czujki mikrofalowej zrobic nadajnik ?

...Jeden z kolegow na grupie wspomnial o tym. Podobno mozna przerobic czujke mikrofalowa na nadajnik w pasmie 3cm (10 GHz). Macie pojecie o co chodzi i jak to mozna zrobic ?

A potem - czym to odbierac ???

pozdr.

Reply to
Sundayman

Sundayman:

może to ja pisałem, nie wiem...

w każdym razie w czujce mikrofalowej jest dioda nadawcza i odbiorcza. Czasem są w jednym falowodzie, czasem w dwóch. W sumie między dwoma takowymi nadajnikami wytwarza się fala stojąca, na niej modulujesz częstotliwościowo sygnał FM. Wic jest taki, że masz full duplex na jednej częstotliwości. Zasięg czegoś takiego to 1-5km. Aha, potrzebujesz jeszcze jakiś TRX na 144 lub 430MHz. Kumpel coś takiego kiedyś robił, mi się jakoś nie chciało, ale mogę się go spytać jak to dokładnie zrobić.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

nie, nie. Generator chodzi na ok. 10.5GHz, detektor poniżej lub powyżej. Generatory obu nadajników są rozstrojone o 144 lub 430MHz i pracują jednocześnie jako generator nośnej i heterodyny.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok