Jak uzyskać dokładny sygnał 1Hz? (długe)

Sprawdz tez DS1307 (SPI) i DS1306 (I2C), jak mnie pamiec nie myli maja wyjscie 1Hz.

Reply to
Milosz Skowyra

Witam,

Dnia 30-04-04 (piątek) o 12:04, 'HaMMeR' napisal(a):

Dzięki, ale nie szukaj - nie ma potrzeby. Podział zrobię na dwóch licznikach 12-bit 4040 (np. w HCT - są po 2zł).

Reply to
Dykus

Odpusc sobie nie uzyskasz domowymi sposobami takiej dokladnosci, nawet termostat z kwarcem nie zapewni ci opowiedniej stabilnosci. IMHO 100hz to realna rozdzielczosc dla 50MHz. Pozdr Janusz

Reply to
Janusz_k
[...]

Żartujesz? kwarce 32768 Hz są malutkie/

Użytkownik "Dykus" snipped-for-privacy@SpAmYwp.pl napisał w wiadomości news:c6t6o6$8th$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Oczywiście! Rezonator jest "tyci tyci", a piec (grzejnik, izolacja termiczna, czujnik temperatury i regulator temperatury) w porównaniu do niego będzie ogromny i kosztowny. Zakładam stabilizację temperatury 50C+/- 0.01C :-)

Reply to
SP9LWH

1ppm ? Tyle potrafi miec zegarek elektroniczny nareczny.

Dobry zegarek naręczny.

Te po 10 PLN nie mają trymerka :-) Ale jak już mają i masz zwyczaj niezdejmowania go 24h/dobę, to zejdziesz do 1ppm (niecała sekunda na dobę).

1 ppm to 10^-5 a nie 10^-6 - o ile mnie skleroza nie myli...

Dokładnie.

chyba "parts per milion"

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

Na moim zegarku za 18 złotych, ze straganu, od zmiany czasu na letni nie zauważam nawet pół sekundy odchyłki. Wmak

Reply to
wmak

Taki za 20 zl :-)

"HaMMeR" news:c6rmpq$2a65$ snipped-for-privacy@mamut.aster.pl