Jak sprawdzić czy tyrystor jest uszkodzony ?

Witam

Pytanie jak w temacie jest jakiś uniwersalny sposób np. za pomocą miernika etc.

Reply to
Kurciok

  • zmierzyc rezystancje ?
Reply to
AutomaT

Jeżeli to miernik tyrystorów to tak. Miernikiem uniwersalnym sprawdzisz co najwyżej czy nie ma przebicia złącze. Najlepiej zasymulować pracę pod obciążeniem.

A..m

Czyli jak przyłożę do nóżek tyrystora omomierz i będzie zwarcie to znaczy że tyrystor jest zepsuty ? Które nóżki mam sprawdzić wszystkie ? Każdą z każdą ?

Reply to
Kurciok

tak jest.

kazda z kazda.

Bramka-katoda jest dioda, i moze byc dioda odwrotna miedzy katoda-anoda. Omomierz to wykryje lub nie, w zaleznosci od napiecia ..

Czyli mam to sprawdzać jak tyrystor jest pod napięciem ? Bo już się w tym troche pogubiłem :).

Reply to
Kurciok

Jak omomierz jest niskonapieciowy [cyfrowe], to tyrystor ma miec wszystko rozwarte. Jak wysoko napieciowy [analogowy na bateryjke 1.5V] to powinien wykazac jakis niezerowy opor miedzy bramka [+] a katoda [-], i ewentualnie w niektorych typach miedzy katoda [+] a anoda [-]. Pozostale pomiary - nieskoncoznosc.

A najlepiej sie bada jednak bateryjka choc 4.5V i zarowka.