Czy kasując eproma zbitą rtęciówka nie uszkodzę go ?

Witam pytanie jak w temacie czas kasowania jakieś 8 minut układ jest gorący od naświetlania czy można go uszkodzić całkowicie naświetlając za długo ? pozdr

Reply to
Konrad

Konrad napisał(a):

Można, właśnie termicznie, sam tak zrobiłem :) wykorzystując rtęciówę. Patrząc przez okienko wyglądało jakby coś wypłynęło spod struktury i część samego krzemu troszkę się przebarwiła.... Jeśli układ możesz spokojnie wziąć do ręki, to temperatura nie jest za wysoka. Zawsze lepiej naświetlać dłużej, ale z większej odległości, no ale wtedy dużo ozonu naprodukujesz w pomieszczeniu i lepiej być gdzie indziej, żeby się nie opalić :) (o oczach nie wspomnę). Raz na jakiś czas można się bawić, ale jak masz więcej scalaków do kasowania to lepiej zainwestować w świetlówkę UV albo profesjonalną kasowarkę. Można też wykorzystać naświetlarkę do PCB, wtedy będziesz miał dwa w jednym.

Pozdrawiam, Paweł.

Reply to
Paweł Hadam

Paweł Hadam napisał(a):

Czy sprawdzałeś, że się da? Bo mi się wydaje, że do kasowania potrzeba UVC a naświetlarka ma UVA.

Reply to
Mariusz Dybiec

Konrad napisał(a):

Przejdź na EEpromy bo 28xx są teraz tańsze niż 27xx.

Reply to
Mariusz Dybiec

Mariusz Dybiec napisał(a):

Da się, próbowałem. Ale nie jestem w stanie powiedzieć jakie świetlówki były zainstalowane w naświetlarce (domowej roboty), więc możesz mieć rację. Nie mniej Eproma da się skasować nawet zwykłą świetlówką, tylko trwa to kilka dni :).

Pozdrawiam, Paweł.

Reply to
Paweł Hadam

Hm, .. na pewno nie jest to kwestia 15 minut. A w sumie Eprom ma obowiazek wytrzymac pare setek naswietlan o zalecanym czasie.

Użytkownik "Mariusz Dybiec" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:esu31a$8jr$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

witam potrzeba było scalaka od ręki i zgodnego pinowo z 27c 512 a sa takie 28c512 w obudwie smd so 28 ???

Reply to
Konrad

Konrad napisał(a):

28 są zgodne pinowo z 27. Czy są smd to nie wiem. A tak z ciekawości jak programujesz 27512 smd?
Reply to
Mariusz Dybiec

mozna i to nie tylko termicznie - po pierwsze nie trzeba "hajcowac" rteciowka na 150W bo wystarczy 15 - 20W w zupelnosci, po drugie niektore firmy zalecaly wsadzenie EPROM'a w pianke przewodzaca i dopiero kasowanie(podczas kasowania pojawia sie na wyprowdzeniach ukaldu calkiem przyzwoity prad), po trzecie zbyt dlugie kasowanie moze doprowadzic do trwalego uszkodzenia struktury. Inteligetne kasowniki potrafia rozpoznac sytuacje gdy cala pamiec ma zawartosc 255 i przerywaja kasowanie...

Reply to
PAndy