Jak podalczyc diode swiecaca pod 220 V ?

Mam pytanie - jak prosto podalczyc diode swiecaca (niebieska) pod 220 V ?

Reply to
Piotr

Dnia Tue, 25 Oct 2005 02:19:36 +0200, Piotr napisał(a):

HaveAnO

Wstyd - ale widzę że wpisałem zbyt długie hasło do wyszukania, i miałem bzdury wynikach wyszukiwania

Reply to
Piotr

A jednak ... juz 3 strony z linkami przejrzalem i nadal nie znalazlem odp. na moje pytanie.

Moze jednak ktos pomoze ?

Reply to
Piotr

a moze podpowiecie gdzie jest archiwum grupy ? Moze juz to bylo ?

Reply to
Piotr

Ostroznie...

bad_skipper

Może zaczniesz od wpisywania odpowiedniego napięcia sieciowego 230V? :)

230V to teoria U mnie jest nie wiele większe od 220V czyli 224V.

L.

Reply to
Legato

patrzylem - zalezy mi na swieceniu ciaglym diody. W zasadzie to nawet maja byc ze 4 diody (niebieskie) (jako nocne oswietlenie przedpokoju)

pozdr. Piotr

Reply to
Piotr

Konkretnie Ustawa

U Ciebie jest napięcie niewiele mniejsze od 230 ;), czyli 224. U mnie zresztą jest identycznie, i OIDP tak zawsze było (pierwszy raz mierzyłem w 1990r.)

LMB

A nie da sie jakos podlaczyc w szereg diody prostowniczej i tylko opornik w szereg z dioda/ diodami ??

Nie znam sie dobrze na tym - wiec pytanie moze sie wydac smieszne ... Ale bede wdzieczny za wyjasnienie dlaczego tak sie nie da

- lub dlaczego nie powinno sie tak robic.

Reply to
Piotr

Michał Borsuk napisał(a):

He he he

Ale czy frequenca jest 50Hz ? Czy im też świruje.

<lol>

L.

Reply to
Legato

dzieki, taki wlasnie prosty schemacik wystarczy :) :) nie przyszlo mi do glowy w obrazkach poszukac :/ Tylko pytanko jak podlaczyc tutaj tak ze 4 diody ? tylko nie mowcie ze mozna 4 uklady wykonac - hehe :)

Reply to
Piotr

ok. problem rozwiazany wszystkim dzieki za te mniej i bardziej jasne podpowiedzi

Serdecznie wszystkich pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr