Jak ożywić silnik krokowy FDD?

Witam!

Ostatnio postanowiłem się pobawić kilkoma stacjami dyskietek, konkretnie sterowaniem ich silników krokowych. Są tam wyprowadzenia: kierunek, krok (i obowiązkowy eneble stacji A). Jednak tylko w przypadku jednej zadziałało mi poruszanie silnikiem przy pomocy elektroniki stacji (jedynej, która nie ustawiała zaraz po podpięciu zasilania głowicy w pozycji zerowej). Myślałem że to może brak dyskietki w stacji albo coś w tym stylu, ale nawet po włożeniu dyskietki nie działało. Bawiłem się tym tylko "na pająka" zwierając odpowiednie piny do masy. Co może być tego przyczyną? Jak "ożywić" te stacje? Czy może potrzebny jest jeszcze jakiś podciągnięcie do +Ucc dla wszystkich wejść? Czy coś innego?

PLEASE HELP!

Mam jeszcze jedną sprawę przy okazji. Mam już kilka straych 4ro krokowych silników od FDD, chciałbym trochę poeksperymentować z tym. Wielu z Was powinno zapewne mieć w swoich zasobach "wybebeszone", z 4-ro fazowych silników krokowych, FDD. Interesuje mnie sama elektronika. Czy nie mógłby ktoś mi tego sprezentować lub czy ktoś nie wie gdzie jeszcze takie rzeczy można dostać? Podkreślam chodzi o elektronikę stacji do silników 4ro fazowych (5 lub 6 przewodów idących do silnika). Nowe stacje mają już tylko silniki dwufazowe...

Z góry dzięki za wszelkie informacje!

Pozdrawiam!

Reply to
KT

Dziwne .. to robi kontroler w komputerze a nie naped.

podciagniecie moze pomoc. I byc moze stacja wymaga wlaczenia silnika napedu.

No, scalakow do tego nie brakuje. Moze nie sa za darmo, ale tez latwiej uzyc we wlasnym projekcie. Chocby L293, L298.

Wlasciwy select na mase. Nie wiem czy nie potrzeba tez motor on.

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik