Jak obliczyć czas ładowania akumulatorów ?

Przeglądałem google i "polskie" www ... Proszę podpowiedźcie mi jak obliczyć czas potrzebny do naładowania 4 akumulatorów ? Tu jest ...

wyłożona cała teoria, napisane jak i dlaczego należy lub nie należy ładować X godzin, ale nic nie ma o tym jak wyliczyć X (dla akumulatorów NiMH) ? Mając dane ładowarki i dane z etykiet "paluszków"-akumulatorów ...

------------------------ Ładowarka: Duracell Rechargeable Accu, _QuickCharger_ AA/AAA NiMH model: CEF 12E, Output DC 1,6V - 1800mA Akumulatory: Duracell Rechargeable Accu, AA/HR6/DC1500 NiMH/1,2V//1800mAh Niby napisali na akumulatorach "Standard charge 180mA for 15h" tylko nie wiem czy ja używam "standard"

------------------------ ... podejrzewam, że dałoby się obliczyć czas ładowania tylko, że ja nie mam o tym pojęcia :-(

Na www znalazłem opis do tej ładowarki, że sama się wyłącza i przechodzi w tryb podtrzymywania - po 6 godzinach - ale tryb podtrzymywania podobno mocno zużywa "chemię" akumulatorów.

Mam ładować 15h czy 6h ?

Aha instrukcję do ładowarki "diabeł nakrył ogonem" a dokładniej poszła omyłkowo na przemiał przy sprzątaniu papierów ... :-|

Reply to
Sławek SWP

Ta ładowarka jest przecież Quick a nie Standard - powinna naładować twój akumulator w godzinę i kilkanaście minut a potem wyłączyć się. Wmak

Reply to
wmakWYTNIJTO

W: news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl Od: Użytkownik snipped-for-privacy@o2.pl Było:

No ... :-( ale się nie wyłącza ! A może wyłącza tylko nie widać ;-) Na jednym www piszą, że ona ładuje 6h a na innym www, że akumulatory NiMH nie mogą się szybko ładować bo przesunięcie wodoru musi trwać ... dużo dłużej niż odpowiednia reakcja w NiCD.

W tym właśnie miejscu mam problem ...

Reply to
Sławek SWP

Użytkownik "Sławek SWP" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:cvt2oc$hns$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

Wg. mojej wiedzy NiMH nie powinny być przeładowywane, a jeżeli już to prądem nie większym niż 0.033C (a nie jak napisano 0.2C). Ale jest to wiedza sprzed 2 lat. Może od tego czasu coś się poprawiło (choć wątpię). NiCd standardowo wytrzymują przeładowanie 0.1C.

1800mAh to pojemność znamionowa. Nowe ogniwa mają trochę więcej, po czym tracą ją stopniowo w miarę zużywania. W praktyce nigdy nie znasz aktualnej wartości. Zwykle nie masz też pewności co do początkowego stanu ogniwa, tzn. czy było całkowicie rozładowane.

"Standard" zazwyczaj oznacza prąd 0.1C, co potwierdzałby czas ładowania. Przy ładowaniu powolnym wpakowuje się w ogniwo k~=1.5 raza większy od pojemności znamionowej. Im szybsze ładowanie, tym bardziej k zbliża się do jedności.

Reply to
Marek Dzwonnik

mi sie wydawało ze odwrotnie, cadnowe ładowąły sie wolno a wodorkowe szybko ....

Reply to
Konrad Rokicki