Jak można wylutować ATMegę 128 ?

Spoko, tylko czy ta atmego nada się do powtórnego użycia?

Paweł

Reply to
Pawel

Celem było wylutowanie. Nic nie pisze o powtórnym użyciu :)

Reply to
Lukasz

Pawel napisał(a):

Są duże szanse że będzie działać, moim zdaniem w gorszym stanie będzie płytka.

Reply to
Maksymilian Dutka

Celem było wylutowanie zapewne uszkodzonego procesora, nie ochrona płytki. Dlatego grzany był procesor. Płytka i pozostałe elementy ocalały - tak przynajmniej jest w opisie. Chociaż płytka jest do gruntownego czyszczenia z sadzy.

Reply to
Bogdan Gutknecht

Przy tym sposobie to niekoniecznie - grzejemy kosc na srodku, ogniem z bliska, krzem sie grzeje mocno a sciezki tyle co przez nozki.

Ale jakby tak dac kilka palniczkow po obwodzie, to gdzies wyzej nad plomieniami jest strefa w ktorej jest tych 250 stopni ..

Wydaje mi się że nie do końca: niby płomień jest przyłożony na środku ale ciepło rozpływa się w kierunku brzegów gdzie napotyka na nóżki.

(...)

Reply to
Maksymilian Dutka

Legato napisał(a):

Łatwiej byłoby zalać cyną po obwodzie i odkleić.

Reply to
Virus_7

No coz, proponuje sie nie klocic, tylko sprawdzic praktycznie :-)

Jeśli jest to raster 0.65mm (na taki mi wygląda) to jest problem z zalewaniem cyną, zbyt duże odległości między nóżkami powodują, że z cyny robi się kula, a nie pasek.

Ta metoda działa za to bardzo dobrze przy rastrze 0.5mm

Pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Adam Jurkiewicz napisał(a):

Zawsze można użyć opalarki :)

Reply to
Luk

Maksymilian Dutka napisał(a):

<cycat>

I heard about this method an decided to try with may board. I needed to replace Atmega128 chip, but didn’t have hot air solder for desoldering IC. I tried this weird desoldering technique and I can say, that I satisfied. Tracks and other parts were saved.

Now my Atmega128 board is working again. </cycat>

A wiec plytka jest OK

Reply to
Marcin Gala

Wed, 17 Jan 2007 13:12:32 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Bogdan Gutknecht" <usunto_b_gutknecht snipped-for-privacy@interia.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ja w takim przypadku po prostu ucinam nóżki ostrym nożem przy obudowie (delikatnie, wieloma pociągnięciami, tak żeby nie pociąć ścieżek na płytce i nie pourywać padów) i kiedy zdejmę "obcięty" układ, zbieram je lutownicą. Potem wystarczy tylko przejechać po padach z taśmą rozlutowującą i już można lutować nowy scalak.

Reply to
BLE_Maciek