Jak do się rozbiera?

Witam

Mam taki stary radziecki amperomierz wskazówkowy. W takiej czarnej bakelitowej obudowie. Górna częśc obudowy wygląda na przykręconą do dolnej śrubkami, które przechodzą na wylot i służą do przykręcenia całości do jakiegoś urządzenia.

Potrzebuję rozebrać ten miernik aby się dobrać do skali.

Jak to zrobić?

Te długie śrubki są przykryte kapturkami, których nie da się zdjąć.

Reply to
Shreek

Prawdopodobnie plastykowe zaślepki-plomby, które trzeba wydłubać. Może też to być rodzaj masy zalewowej, też dłubanie.

Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik "Jacek Maciejewski" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:1ghi17p8blm6q$. snipped-for-privacy@irish.pl...

Już rozebrałem :-) Radziecka technika - gniotsja nie łamiotsja.

Te "zaślepki" to tak naprawdę były główki od tych śrubek ale bez możliwości złapania śrubowkrętem. Z drugiej strony były jednostronnie spłaszczone (nie sześciokątne) nakrętki w otworach, które w zasadzie można było złapać pęsetą ale nijak nie dały się przekręcić.

Okazało się, że te nakrętki są osadzone za pomocą jakiejś "smoły". Trzeba było śrubkę mocno podgrzać lutownicą (aż zaczęła dymić) - wtedy bez problemu te nakrętki można było wykręcić pęsetą.

:-) Paranoja.

Reply to
Shreek

miałem kiedyś wyłącznik podtynkowy produkcji radzieckiej, który miał śrubki do mocowania w ścianie od strony... dolnej, tudzież tylnej, jak kto woli;) Inny radziecki ściemniacz dotykowy, na słynnym w tamtych okolicach i całkiem porządnym układzie 145AP2, włączał się, a dalej zachowywał się już jak tyrystor;)

Reply to
krychu (musk