Gdzie plus w głośniku samochodowym ?

:>

Szeroki konektor ok 5mm czy wąski ok 3mm ?

z góry dzięki.

Reply to
Zorro

Dnia Mon, 26 May 2008 19:52:34 +0200, Zorro napisał(a):

To zależy czy membranę wduszasz czy wyciągasz :) A poważnie to wszystko jedno, byleś wszystkie głośniki połączył tak samo.

Reply to
Jacek Maciejewski

ROTFL. Brawa dla tego Pana. Dawno się tak nie uśmiałem.

Reply to
El_Kadafi

Użytkownik "Zorro" snipped-for-privacy@alejaja.pl napisał w wiadomości news:g1etdp$t4d$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

IMO - szeroki -minus, wąski +plus :-))

Reply to
P.H.

Użytkownik "El_Kadafi" <ta_czesc_usun.mail snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:g1gh2k$oig$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Przez 5 lat (10 lat temu) uczyłem się, że wszytstko jedno, byleby w obu głośnikach tak samo. Coś się zmieniło?

IMO - chyba nic, bo jakby obejżał tor audio od przetwornika AC do wyjścia końcówki mocy, to sygnałodwracany jest ... w hu.. razy, i nie wiemy, czy to parametr parzysty, czy nie. Więc, IMO, nie ma znaczenia. Chyba, że jest coś, o czym nie wiem? Oświećcie, koledzy.

Serdeczne pozdrowienia

Reply to
Marcin P.

Do bani mi przyszło, że tam gdzieś zwrotnica z elektrolitem jest w głośniku... to może mieć znaczenie.

Serdeczne pozdrowienia

Reply to
Marcin P.

Audiofile przyszli, jak nic oni coś wymyślili :-))))

Jarek P.

Nie ma, to jest elektrolit no-polarity

Jarek P.

To teraz pora zweryfikować posiadaną wiedzę. Polaryzacja naprawdę nie ma znaczenia - niezależnie od tego, czy jest to pojedynczy głośnik w samochodzie, czy duże, trójdrożne kolumny podłogowe. Grunt, by cały zestaw był podłączony tak samo (łatwo samemu sprawdzić co dzieje się z dźwiękiem gdy np. jeden z dwóch dużych głośników w zestawie stereo pracuje w przeciwfazie).

k,

Reply to
KILu

Zgadza się, a dla dociekliwych to bierze się to z tego, że zmysł słuchu nie rozróżnia fazy sygnału.

A jeśli komuś bardzo zależy, to przyjmuje się, że jak podamy plus na plus i minus na minus, to membrana wychyli się do przodu. Łatwo sprawdzić choćby omomierzem dotykając palcami membrany.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Hadam

Uff... prawa fizyki nie zmieniły się przez te kilka lat. I dobrze.

Serdeczne pozdrowienia

Reply to
Marcin P.