Gdzie kupić gabkę (do kolumn głośnikowych)

Poszukuję gąbki takiej jak w kolumnach (grubość ok 4cm) wielkość ok. 1,5m x

2m. Czy ktos wie gdzie można cos takiego kupić ??? Byłem w Praktikerze - ale nie mają. Gdzie takie rzeczy kupujecie ? Z góry wielkie dzięki, Jack
Reply to
groniec

W Castoramie. Serio. Tam jest. Gladka co prawda, ale kolumny wytlumia dobrze.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

W sklepach chemicznych lub z artykułami do produkcji mebli i tapicerskimi.

Marek

Użytkownik "Tomasz Piasecki" <mtbrider@_-nospam-_.poczta.>

Reply to
Marek

Użytkownik " snipped-for-privacy@no-spam.poczta.onet.pl" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

- Mnóstwo przeróżnej elektronik, w tym wszystko co potrzeba do budowy kolumn.
- Ci się zdecydowanie specjalizują w kolumnach głośnikowych.

Reply to
Pampalini

No właśnie, a _ryflowaną_ też można dostać, tylko proszę zwrócić uwagę na dwa szczegóły:

- wielkość fałdek,

- właściwości gąbki.

Osobiście preferuję jednak wytłumienie matami bitumicznymi na obudowie, a na nich warstwy _filcopodobne_. A może by tak płyty ołowiane - jak to ma miejsce w grand utopiach? Wspaniały pomysł - ołów jest _mało dobry_, a więc idealnie się nadaje, tylko wymiary....duże potrzebne :-(

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Kiedyś szukałem takich wytłumień, i najtaniej (a przy tym rozsądnej jakości) wychodziły Visatonowskie.

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Ze niby dobrze tlumi?

Ale za to taka kolumna!!!! "Panie!!!! - patrz Pan ile to wazy!!!! Na pewno musi byc dobre ;-) "

Reply to
jerry1111

Wiesz, material wydaje sie miec bardzo duza stratnosc - widziales kiedys dzwon z olowiu? ;-))

O tak, nawet nie mial bym gdzie postawic, ale zastosowanie by sie znalazlo, sprzedal bym, kupil oczko mniejsze, moze jakis dobry wozek do tego, no i na wakacje by zostalo ;-)

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Użytkownik "Ireneusz Niemczyk" snipped-for-privacy@powszukaj.w.archiwum> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@powszukaj.w.archiwum...

Tak olow ma bardzo duza stratnosc cieplną i elektryczną i jeszcze inne male stratnosci na wadze podczas ciazenia, i gdy go zjadamy :) o jakiej stratnosci mowimy.

Reply to
Maciek Lassak

W artykule <buhr4t$ht$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl> Maciek Lassak napisal(a):

Ja sądzę, że w przypadku kolumn Irkowi chodziło o stratność... No, Sherlocku, zgaduj dalej ;-)

Marcin Stanisz

PS. Choć w przypadku mat ołowianych chodzi o wytłumienie rezonansów w obudowach, a nie o "powiększenie objętości", jak w przypadku gąbki.

PS1. Ja w moje kolumny wsadziłem wełnę niemoralną. Nie nadaje się do bass-refleksów, chyba że się lubi sprzątać.

Reply to
Marcin Stanisz

Użytkownik "Marcin Stanisz" snipped-for-privacy@poczta.bzdury.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@COS13.ilf.com...

O Staniszewski ja tu sobie zartuje a ty widze naprawde bledy siejesz: w olowiu i gabce chodzi o to samo wytlumienie srodka przez co zmieniaja sie tak parametry glosnika jak by byl w wiekszej obudowie.

Reply to
Maciek Lassak

W artykule <buj1gv$qoa$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl> Maciek Lassak napisal(a):

Nie. Poza tym - plonk za całokształt. Popłuczyny po "świecie dywanów" :-(

Marcin Stanisz PS. "Nazywam się Stanisz. Marcin Stanisz" - wycedził przez zęby chowając plonkownicę do kabury ;-)

Reply to
Marcin Stanisz

Już kupiłem. W sklepie z materiałami tapicerskimi i szewskimi. Kawałek 1,2m x

2m o grubości 5 cm kosztował 47 zł. Może w Castoramie byłoby taniej, ale w Kielcach nie ma Castoramy. Dzięki wielkie za wszystkie rady.

groniec

Kurde - a ja sie zastanawiam z kim gadasz... ze moze sam do siebie :-) A tu mi sie wychyla z plonkownicy :-))

Reply to
jerry1111

Użytkownik "jerry1111" <stop_this_spam_jerry1111 snipped-for-privacy@remove.wp.pl>

napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Oj ty stanisz strasznie nie lubisz prawdy wąchac komus spod ogona jak ci ucieka. Prawda ci ucieka przez te boidupstwo.

Reply to
Macjek Lasak

:-) THX.

A bo jest pewien problem w tym wszystkim, jak falki dłuuugie się robią - to ciężko je wyłapać, a jak krótsze - to i _papeć_ na ściance skrzynki wystarczy ;-)

Nie mów że się wydmu.... no...wylata!

Miłego dnia Marcinie. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk