TCXO - gdzie w PL?

Witajcie

Czy ktoś spotkał się w Polsce ze sklepem, który oferuje TCXO (generatory skompensowane temperaturowo)? Częstotliwość dowolna - 1 - 40Mhz, ma służyć do generowania podstawy czasu w częstotliwościomierzu.

Wszędzie dostępne są tylko standardowe generatory 50ppmów. Znalazłem Unitre Omig, ale ich raczej detal nie interesuje. W Gammie niby mają, ale mojego mejla z pytaniem o cene olali ;/

Z góry dzięki za pomoc :)

Reply to
Michał Wysocki

Michał Wysocki napisał(a):

w detalu Elfa ma trochę, w katalogu papierowym nr 54 to jest na stronie 1237 lub poszukaj na www np. 74-507-86 i wszystkie z tej serii, może się nada choć tanie nie są.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Jest jeszcze opcja usadzenia takiego na grzejniczku (opornik albo tranzystor mocy) i trzymanie sprzezeniem zwrotnym (termistor) temperatury urzadzenia na poziomie 40-50 stopni. Wtedy kompensacja temperaturowa jest niekonieczna a sam kwarc chodzi jak etalon (pomijajac efekty starzenia, ktore zreszta mozna wyeliminowac podgrzewajac kwarca w piekarniku). Moze to jest pomysl? Pzdr, POKREC.

Reply to
POKREC

Dnia Tue, 19 Sep 2006 16:50:07 +0200, POKREC napisał(a):

Wiem, że tak się robi, ale prościej pójść na łatwizne... ;) Jeśli zastosuję gotowy skompensowany generator, to od razu mam zagwarantowane np. te 10Mhz +/- 1,5ppm (zakladam, że w fabryce je dostrajają dokładnie wbudowanym trymerkiem).

Jeśli sobie podgrzeje zwykły generator, bedę miał np. 10 020 456Mhz i trzeba będzie to najpierw zmierzyć równie dokładną f-miarką, i potem tą częstotliwość wklepać jako stałą do dzielnika w PLD... chyba, że gdzieś się mylę i można prościej (zakładam użycie gotowego generatora, nie kwarcu) ;)?

Reply to
Michał Wysocki
Reply to
Andrzej Litewka

Hm,

Mowisz ze nie maja zadnej sztuki pod reka ktora chetnie sprzedadza ?

Dnia Tue, 19 Sep 2006 20:56:59 +0200, J.F. napisał(a):

Lepiej... napisalem - mila Pani odpisala mi z wielkim zdziwieniem, ze juz nie produkuja zadnych generatorow i zebym poszukal na allegro :|

Eh, zobaczymy czy Maxim przysle sample DS32KHZ, jeśli nie, to zostanie albo wygrzewanie, albo walczenie z Gamma, zeby sprzedali 2 sztuki ;)

Mimo wszystko dziekuje wszystkim za odpowiedzi :)

Reply to
Michał Wysocki

maja w NAVI

sam kiedys od nich kupilem OCXO pozdrawiam