Flashowanie przez EJTAG 2.0

Czy ktoś miał do czynienia z tym tematem? Jest sobie urządzenie (AP lub router bezprzewodowy 2,4GHz, oparty na układzie RTL8181) z wlutowaną pamięcią Flash w obudowie TSOP (zwykle 1M*16, np. MX29LV160ABTC), w której to pamięci jest zapisany bootloader - resztę pamięci można zapisać mając z urządzeniem połączenie przez RS232 i Ethernet. Jeśli jednak coś się nie uda i bootloader zostanie uszkodzony - zostaje tylko JTAG albo wylutowanie kości (trzeba by jeszcze mieć programator z taką podstawką).

Na

jest podane, że trzeba mieć "JTAG kit that can speak EJTAG 2.0" - no i tu pytanie: da się taki "kit" zrobić samemu? Bo zakup gotowego może wyjść drogo, a potrzebny będzie bardzo rzadko i nigdy się nie zwróci.

Kabelek do LPT (z konwersją poziomów 5V/3,3V - w najprostszej wersji, kilka rezystorów ograniczających prąd) to nie problem, ale czy ma ktoś oprogramowanie które takie coś obsłuży? Ważne, by było zgodne ze specyfikacją MIPS-a EJTAG 2.0 (nie nowszą 2.5 bo tego RTL8181 nie obsługuje - to nie jest oryginalny MIPS, lecz "wyrób MIPSopodobny" nieistniejącej już firmy Lexra, bez kilku opatentowanych rozkazów) i potrafiło odczytać oraz zapisać pamięć flash dołączoną do procesora. Może być nawet w wersji "trial".

Podobno (ale nie znam tego tematu, tylko Google coś znalazły) tego typu narzędzia bywają używane do programowania tunerów cyfrowych TV satelitarnej, a być może także innych urządzeń opartych na procesorach zgodnych z MIPS. Znalazłem coś takiego jak

- ale w dokumentacji nie doszukałem się nic na temat obsługi EJTAG 2.0.

pozdrawiam Marek (spamtrap@ -> marekm@ i bez .invalid)

Reply to
Marek Michalkiewicz

Doczytaj uwaznie do konca masz wszystko razem ze schematem i softem.

Reply to
::WireFree::

Kabel Xilinx-a znam - robiłem conieco na XC95144XL w pracy.

Soft - proszę mnie oświecić: czy chodzi o openwince-jtag i rzeczywiście da się tym odczytać i zapisać flash podpięty do RTL8181? Chciałbym się upewnić zanim zacznę cokolwiek próbować, bo na razie nie mam padniętego urządzenia do prób, a dobrego szkoda byłoby przypadkiem uwalić...

Na

to raczej sprzedają - i cen na stronie nie ma, pewnie nie chcą od razu odstraszać ;)

pozdrawiam Marek

Reply to
Marek Michalkiewicz

::WireFree::

You can see in the picture below that I had to solder fine green wire onto a single inline header. The JTAG pod I am using is a borrowed Xilinx Parallel Download Cable III. If you don't have access to one then the schematic is provided freely for it here. All the parts should be available at a good electronics store (such as Jaycar) I'll have to give the pod back and make one up myself. The program I am using is Openwince JTAG running on Redhat FC1. You can use this utility in Windows if you compile it with CYGWIN.

Reply to
::WireFree::

Dzięki, ale przecież sam ten link podawałem - proponuję czytać uważnie do końca również moje posty :)

Ostatni suckces z 25 lipca br. jest z softem firmy Cavnex (jak sądzę, komercyjnym), a nie openwince-jtag.

Gdzie tam jest napisane, że za pomocą openwince-jtag można odczytać i zapisać flash podpięty do RTL8181? Bo że po przylutowaniu kilku cienkich zielonych kabelków da się zobaczyć że w ogóle cokolwiek jest w łańcuchu JTAG, to nie wątpię - ale to mało... Pytałem konkretnie o soft, który obsługuje standard MIPS EJTAG 2.0 (nie nowszy 2.5) przez taki kabel - starałem się dość jasno to sprecyzować...

Marek

Reply to
Marek Michalkiewicz

Pozno juz ,moze zobacz w googlach lexra jtag cos tam wyskakuje.

Reply to
::WireFree::

Szukałem tak - ale wyskakują raczej komercyjne narzędzia... Jakby ktoś na grupie coś takiego miał, zapewniam dyskrecję ;-) (wystarczy tylko możliwośc flashowania, bez debugowania itp.)

Marek

Reply to
Marek Michalkiewicz