Dzwonek elektrostatyczny

W dniu 16.05.2012 09:33, janusz_kk1 pisze:

Też to zaobserwowałem, ale dotykając łapą. Napiecie rośnie przez kilka sekund. Od razu po rozladowaniu można bez większego strachu dotknąć :)

Reply to
Cezary Grądys

W dniu 2012-05-18 18:09, Szczepan Bialek pisze:

Szczepan. To, że tymi mądrościami dzielisz się na psf zdążyliśmy się przyzwyczaić. Ale po co robisz nam obciach i bombardujesz tym elektronikę? Tam się nikt nie nabierze.

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

W dniu 18.05.2012 08:55, Szczepan Bialek pisze:

Ale tego już bym nie nazywał uziemieniem, to jest masa. I może mieć potencjał bardzo wysoki.

Reply to
Cezary Grądys
Reply to
Szczepan Bialek

W dniu 17.05.2012 09:45, Szczepan Bialek pisze:

Zapewne tak. Ale ja zmierzyłem ponad 0,1 mA, więc ta upływność jest wieksza niż jak telewizor nie działa. Jak nie działa to godzinami ładunek się utrzymuje.

Reply to
Cezary Grądys

W dniu 17.05.2012 15:05, Piotr Gałka pisze:

W elektrostatyce jest odwrotnie, ale tylko pozornie. Bo faktycznie ta dodatnia okładzina przyciągnie elektrony i okładzina naprzeciwko będzie ujemna, ale te elektrony są z doprowadzenia, które stanie się dodatnie. Wiec kondensator moze wchłonąć nieco elektronów przez 2 elektrodę.

Reply to
Cezary Grądys
Reply to
Szczepan Bialek
Reply to
Szczepan Bialek
Reply to
Szczepan Bialek

O zrobic to oczywiscie mozna. Tylko potem trzeba ja jakos przeniesc na te rurke licznika i przykleic, zeby zrobila okienko. A potem jeszcze odpompowac z licznika sporo cisnienia, a folia musi to wytrzymac.

J.F
Reply to
=?windows-1250?Q?Piotr_Ga=B3ka?=

Mi wyszła polaryzacja + zaraz po włączeniu TV a ujemna po wyłączeniu TV. Z moich obserwacji wynika, że na folię działają *zmiany* napięcia na anodzie (dV/dt). Gdy uziemioną folię położysz na ekranie i rozepniesz uziemienie przed włączeniem TV to po włączeniu TV uzyskasz bardzo dużą iskrę przy uziemianiu folii przez miernik. Dlugość tej iskry tak na oko to 10-15mm. Długość ta jest porównywalna do długości iskry uzyskanej przy rozładowaniu folii naładowanej przez wyłączenie TV. Natomiast przy TV włączonym, raz rozładowana folia (iskra 10-15mm) naładuje się po chwili pracy TV ponownie, ale już znacznie mniej niż w procesie włączania TV. Iskry przy kolejnych próbach rozładowań są ledwie zauważalne, może 1/2mm... Fakt że raz rozładowana folia po włączeniu TV wciąż pozostaje przez TV ładowana jest prawdopodobnie efektem odpowiedzialnym za dzialanie dzwonka dłużej w czasie pracy TV.

Reply to
Pszemol

Ok - zgoda.

Pomiary moje wskazują że jest dodatnia po włączeniu TV a ujemna po wyłączeniu TV.

Ja mam :) Zjawisko fotoelektrycznego wybijania elektronów z folii alu przez promieniowanie Roentgena wydostające się z TV :) Zgadzałoby się to z obserwacją ponownego acz łagodnego ładowania się folii w czasie pracy TV po jej pierwszym rozładowaniu efektów właczenia TV i ogromnych wartości dV/dt w pobliżu folii indukujących na niej ładunek :)

Reply to
Pszemol

Na tak niskim zakresie raczej 40-100 ohmów, ale zgoda - rc niewielka.

Wyprostować się może na byle jakiej nieliniowości... Czrt wie jak Twoj miernik reaguje na niesinusoidalne, nieokresowe szybkosmienne przebiegi na swych wejsciach... Taki mierniki przeznaczone są do pracy z niskimi częstotlowiściami sieci.

I z całą pewnością siada... Ale taki siad, jeśli stały i mały nie powinien mieć wpływu.

Reply to
Pszemol

Chyba nie zadobrze się czujesz, prawda? Jeśli samolot jest uziemieniem i jest nim roślina w doniczce to pewnie będzie uziemieniem także ptak, np wrona siedząca na drutach WN... Tylko czemu tej wrony WN nie zabija podczas siedzenia na drucie?

Obawiam się, że to co wyczytałeś u Marconiego nie bardzo zrozumiałeś :) Gdybyś odpowiedni fragment tu zacytował to chętnie Cię naprostuję :)

Reply to
Pszemol

Określenie "folia jest uziemiona" sugeruje, że jest uziemiona bezpośrednio a nie przez odbionik wykonujący pracę... Takimi wypowiedziami robisz zamieszanie również w swojej głowie.

Reply to
Pszemol

Wciąż nie wyjaśniłeś o co chodziło z zagranicznymi studentami... No ale kontunuując Twoją bajkę o uczelniach, fabrykach, stażu - czy Ty kończyłeś jakąś szkołe? Byłeś kiedyś na jakimś stażu? Czy to wszystko to tylko jakieś Twoje wyobrażenia?

Reply to
Pszemol

Ale Ty masz szkolny uraz... Wyrzucono Cie z techniku elektrycznego?

Czy możesz mi podać przykład "oscillatory flow" w elektronice? Np gdzie znajdę taki przepływ prądu w przerzutniku typu D?

Reply to
Pszemol