Dzwonek elektrostatyczny

Masz racje, zwracam honor :-) Tylko gdzie widzialem te 40kV?..... :-)

36" Sony Kirara Basso?

cheers TJ

Reply to
TJ_Blues

AFAIK jest jedna możliwość, pozostałe wywodzą się z założenia, że cały nasz przemysł komputerowy (i nie tylko) jest jedynie iluzją(bo nie ma prawa działać).

Co rozumiesz przez stwierdzenie "przez szybę"?

Już pytałem - jakim cudem miałaby działać butelka lejdejska gdyby elektrony tak radośnie przelatywały przez szybę? (Btw - afaik w eepromie, żeby elektron przetunelował te kilka nm potrzebne jest kilkanaście woltów. Zadanie domowe - jak duże napięcie jest potrzebne, żeby elektron przeszedł przez grube szkło kineskopu.)

Zależy co rozumiesz przez "wyłączyć":

- jeżeli wyłączysz żarzenie katody - tak

- jeżeli wyłączysz napięcie katodowe to oczywiście, że nie

Reply to
Michoo

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Moje elektroniczne, a nie elektrostatyczne doświadczenie mi mówi, że jak napięcie na jednej okładzinie kondensatora idzie w górę to na drugiej też. Może w elektrostatyce jest jakoś odwrotnie... Jak ta druga pobiera elektrony z otoczenia to prąd z niej wypływa (no bo odwrotnie do ruchu elektronów) czyli dla swojego otoczenia jest źródłem dodatniego napięcia, co by się zgadzało z doświadczeniem elektronika. Coś mi się wydaje, że trzeba rozpatrywać dwie strony elektrody. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Zarąbiste zadanie do gnebienia studentów wymyśliłeś :)

Reply to
Bo(o)t manager

W aparacie rentgenowskim?

Nieprawdopodobne - przy takim napięciu naprawdę jest już problem z promieniowaniem.

Tam jest chyba aluminium napylone...