Dziwne zachowanie wy¶wietlacza na HD44780 - sterowanie 4 bitowe

Dziwna sprawa ...

Ale ...

Kolejny reset i mamy ponownie tryb 4-bitowy.

kk

Reply to
kk

czy 8 bitowa.

--
AlexY
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Problem polega na tym, że gdy zresetuję procesor bez wyłączania zasilania wyświetlacz przehodzi w tryb 8-bitowy. Muszę wtedy zrobić ponowny restart i mam znowu 4 bity. Kolejny reset - 8 bitów , kolejny ... itd.

Ale sprawa nieco się wyjasniła (albo jeszcze bardziej zagmatwała)

Podmieniłem wtświetlacz na starszy i wszystko jest OK.

kk

Reply to
kk

Kiedyś uruchamianiełem wyświetlaczac cog, który zgodny z hd 44780, przy komunikacji bez sprawdzania busy bit wymagał dłuższych czasów niż inne lcd w tym standardzie bo inaczej krzaczkował. Napisałeś trochę za mało aby postawić diagnozę. Nie napisałeś czy korzystasz z busy bit czy czekasz wymagane opóźnienie wykonywania instrukcji lcd. Nie napisałeś w jakich warunkach jest ten reset, być może jest w trakcie transmisji z lcd, reset w takim przypadku może coś psuć w komunikacji. Na jakiej podstawie stwierdziłeś, że lcd przyłączył się w tryb 8bit - lcd jest podłączony również 8bitowo do mcu aby zweryfikować komunikację? Wyświetlanie krzaczków nie oznacza jednoznacznie, że jest w 8bit.

Podsumowując, nie spotkałem się z lcd, który by się dziwnie zachowywał przy wielokrotnym przestawianiu go w tryb 4bit bo nie jest czymś wyjątkowym, np. podczas flashowania układu zasilanie najczęściej jest z zewnątrz i tylko mcu się resetuje.

Reply to
Marek

Użytkownik kk napisał:

To wstaw inicjalizację LCD aby robiła się na początku programu bo rozumiem że obecnie masz to robione "na żądanie". I tego nie pojmuje, jeśli LCD nie stracił zasilania to jakim cudem reset proca go resetuje?

Reply to
AlexY

Właśnie nie restetuje. Jedynie przestawia tryb pracy z 8bit na 4 i odwrotnie. W przypadku gdy LCD nie utracił zasilania po restarcie procka wraca z trybu

4 bit na 8. W kolejnym resecie przestawia się ponownie z 8 na 4. Co tu rozumieć ...

Jeżeli wyłączę zasilanie jest ok. Start 8 bit -> 4 bit i tak ma być.

Po przejrzeniu zasobów sieciowych doszedłem do wniosku, że ten LCD to wcale nie jest na HD44780 a Samsung KS0066.

Reply to
kk

pojmuje,

4bit" powoduje przestawianie interfejsu 4bit/8bit/4bit/8bit itd.
--
Marek
Reply to

W dniu 2014-01-12 17:51, kk pisze: