Zast±pienie wy¶wietlacza 7.8 cala

Pad³ mi wyswietlacz w oscyloskopie (Owon). Na ¶rodku plama. Pad³a sam z siebie. Plama wygl±da na naprê¿enie, ale nie potrafiê znale¼æ ¼ród³a.

Ponadto wy¶wietlacz parszywy. To jest:

Mogê je kupiæ w chinach za jakie¶ 250z³ i nawet chc± mi sprzedaæ. Nie wiem jadnak czy chcê, to matryca pasywna o fatalnych parametrach.

Skoro pad³ i wymaga wymiany to od razu strzeli³ mi do g³owy straszliwy pomys³: a gdyby wymieni³ go na inny? Protokó³ komunikacyjny w pdfie wygl±da na trywialny (shift register). Clock jest 20MHz, czyli niewiele dla fpga. Oczywi¶cie jakie¶ problemy z podpiêciem framebuffera bêd±, bo raczej musze konwertowaæ bity w pamiêci, ale mo¿e ...

Pytanie:

Jaki tani w sporych rozmiarach (7.8") wy¶wietlacz kolorowy mogê znale¼æ? Zdaje siê ¿e to jest 3 bity RGB na pixel. Mo¿e byæ mniejszy, chodzi o to aby by³ mo¿liwie ogromny. Co¶ ze smartfonów mo¿e? Nie orientuje siê w rynku, ale gdyby dalo radê kupiæ matryce aktywn± ze smarfona za jakie¶ smieszne pieni±dze to czemu nie. Wa¿ne ¿e rozdzielczo¶c to 640x480 lub wiêksza. Oscyloskopa mi trochê szkoda i 500z³ za matrycê z przesy³k± te¿.

Przy okazji firmy Owon (albo sprzedawcy): zastanawia³em siê dlaczego mi nie dzia³a czê¶æ kana³ów cyfrowych. Po otwarciu ju¿ wiem - wylutowany scalak. Nie, nie puste miejsce, wy-lu-to-wa-ny. WFT?

Reply to
Sebastian Bia³y

A tam przypadkiem nie szły dwie wersje równolegle - cz/b i kolor? Do części oscyloskopów jest jeden hw, i wpinasz tylko ekran kolorowy, zworka na pcb albo firmware, i masz kolor. Ale tu ktoś bardziej rozeznany by się mógł wypowiedzieć

Jakiś wybrak ci się trafił? Czemu nie reklamowałeś od razu po zakupie, skoro nie działały od poczatku (samo się nie wylutowało po 2 latach)?

Reply to
BartekK

Działają kanały których używałem (połowa działa). 3 lata później podpiąłem więcej klipsów na raz i częśc tych o wysokich numerach nie działa. Było po gwarancji. A teraz się wyjasniło.

Reply to
Sebastian Biały

Raczej nie kojarzę modelu MSO5022 lub podobnego z cz-b.

Wpadł mi do głowy jescze jeden pomysł: FPGA czyta bity i składa sygnał RGB w locie, regenerując impulsy synchronizacji. Wyświetlacz ma parametry VGA, ale pionowa jest około 50Hz. Czyli jest szansa ze nadał by się mały telewizorek LCD z wejściem VGA. Nawet rozmiary czasem pasują mniej więcej ...

Reply to
Sebastian Biały

Pan Sebastian Biały napisał:

Ech, ta technika cyfrowa robi coraz większe postępy. Emulacja klasycznego oscyloskopu jest coraz doskonalsza. Pewnie siadło odchylanie i wypaliło dziurę na środku ekranu.

:) A serio to podejrzewam elektrolizę. "Kontra naprężenie" zmienia co prawda tęcze barw, ale oryginalnych nie przywraca nawet na ułamek sekundy.

Chinole mają takie wyświetlacze za kilka stówek. Ale przesyłka kosztuje więcej :(

Reply to
Sebastian Biały

Twój oscyloskop osiągnął projektowany czas życia produktu. Wystaw całość na alledrogo z dokładnym opisem usterki i kup nowy oscyloskop. Nie żartuję, ja bym tak zrobił i nie kręcił bata z gówna.

Reply to
Jakub Rakus