dwa telefony na jednej linii

witam

mam pytanko, chodzi o podlaczenie drugiego aparatu pod ta sama linie telefonicza. czy wystarczy rownolegle wlaczenie go do pierwszego aparatu ? wydaje mi sie ze nie jest to dobre rozwiazanie ale inne nie przychodzi mi do glowy. najlepiej by bylo gdyby po odlozeniu sluchawki w telefonie 1 mozliwe bylo prowadzenie rozmowy poprzez telefon 2, tak zeby nikt nikogo nie podsluchiwal. zapewne niejeden grupowicz ma takie cos w domu, takze bede wdzieczny za wszelkie propozycje

btw, koles mi mowil ze takie cos wymaga zezwolenia od tepsy, czy tam jakiejs oplaty, prawda to czy falsz ?

pozdrawiam

Reply to
Pawel K.

Od kilkunasty lat mam równolegle po³aczone dwa telefony ( w porywach bywa³y

3) i jest dobrze. Gdy siê rozmawia z jednego, podniesienie drugiej s³uchawki obni¿a znacznie g³osno¶æ rozmowy, wiec jest zauwaalne. JK
Reply to
Janusz

Niekoniecznie. Zobacz:

TG

Reply to
Tomasz Gumny

U¿ytkownik "Janusz" napisa³ w wiadomo¶ci news:beun3a$plp$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

bywa³y

s³uchawki

dzieki

pozdrawiam

Reply to
Pawel K.

U¿ytkownik "Pawel K." napisa³ w wiadomo¶ci news:bev66n$rh1$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl... [ciap] jednak zobacz tego pdf'a z postu T. Gumnego

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

U¿ytkownik "Andrzej Kamieniecki" napisa³ w wiadomo¶ci news:beuq0f$6au$ snipped-for-privacy@absinth.dialog.net.pl...

odnosnie

tak, ale jesli telefony maja homologacje to pewnie spelniaja jakies wymogi, no chyba ze rownolegle dolaczenie drugiego aparatu obnizy impedancje linii lub cos w tym stylu

pozdrawiam

Reply to
Pawel K.

U¿ytkownik "Andrzej Kamieniecki" napisa³ w wiadomo¶ci news:bev6cu$7ld$ snipped-for-privacy@absinth.dialog.net.pl...

wlasnie juz patrze, ale tamta odpowiedz pisalem wczesniej niz zobaczylem odpowiedz z pdf-em :-)

pozdrawiam

Reply to
Pawel K.

U¿ytkownik "Tomasz Gumny" napisa³ w wiadomo¶ci news:bev5mn$ouo$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

to jest wlasnie to czego szukam :-) wielkie dzieki btw, robil juz ktos kiedys to urzadzonko ? ewentualnie jakie problemy moga wystapic ?

pozdrawiam

Reply to
Pawel K.

Ma racje i nie ma - telefonow to moze miec ile chce. O ile za pomoca homologowanego osprzetu (np. centralki) odseparuje je od linii zeby jej nie przeciazac...

W praktyce tolerowalne sa dwa - trzy wspolczesne urzadzenia poniewaz wspolczesne telefony maja ulamkowa obciazalnosc linii (za pelne obciazenie przyjmuje sie telefon z rownowaznikiem na transformatorze, mikrofonem weglowym 150Ohm oraz dzwonkiem elektromagnetycznym z kondensatorem blokujacym).

--
Darek
Reply to

Czytalem kiedys na stronach phreakerskich, ze gdzieniegdzie cos takiego wystepuje.

Reply to
BLE_Maciek

U¿ytkownik "Piotr Zet" napisa³ w wiadomo¶ci news:bf0f7p$nk7$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Je¿eli jeste¶ stron± inicjuj±c± po³±czenie (ab.A) to roz³±czenie nastêpuje od razu po od³o¿eniu mikrotelefonu. Od strony abonenta wywo³ywanego (ab.B) roz³±czenie zale¿y od centrali. W starych centralach elektromechanicznych mo¿na by³o w ten sposób zablokowaæ komu¶ telefon. (Afaik) obecnie najczê¶ciej roz³±czenie z inicjatywy ab.B nastêpuje z pewnym opó¿nieniem (np. 90s) umo¿liwiaj±cym spokojne przej¶cie do innego aparatu.

--
Marek Dzwonnik  mdz@message.pl
GG: #2061027 (zwykle jako 'dostêpny-niewidoczny')

Uzytkownik "BLE_Maciek" napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com... [ciap]

???????? a czemu tu sie dziwic? Skoro tego nie wymysliles to czy to znaczy, ze sa jakies przepisy mówiace o podpinaniu do linii dowolnej ilosci aparatów? A jesli tego nie wyczytales ani nie dowiedziales sie od operatora to wnioskuje jako rzecz wymysliles.

Na to wychodzi. Prosze sie zdecydowac, gdyz jak widze ilosc telefonów od poprzedniego postu spadla z 'ilu chcesz' do 'kilku'.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Tue, 15 Jul 2003 15:28:19 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Andrzej Kamieniecki" < snipped-for-privacy@tespol.com.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Ojej, przeciez nie mialem na mysli, ze ktos sobie 300 telefonow podczepi :-), ale KILKA tzn. 4-5 nie powinny miec klopotow ze wspolpraca :-))

Reply to
BLE_Maciek