Szybkie pytanko o 555

Powitanko,- > Jednak znajduje tylko albo > regulacje jednego albo drugiego. Wiem, że mogę złożyć to do kupy ale > wolałbym jakieś kompleksowe rozwiązanie. Pomożecie ???

AFAIR jedno jest z drugim powiazane w tym ukladzie, wiec jesli dobrze rozumiem Twoje wymagania, cos z 2 potencjometrami: 1 tylko do f, 2 tylko do wypelnienia to moze nie byc latwe. Chyba zeby 2 kosci (albo 556) i jeden z nich jako monostabilny o regulowanym czasie napedzany 2 - generatorem z regulacja f... eee, ale to chyba niezbyt uniwersalne;-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

jesli chcesz miec regulacje wypelnienia bez zmainy czestotliwosci, to uzyj potencjometru z 2 diodami zamiast rezystora sprzezenia zwrotnego.. diody wlaczone jenda za druga, anoda 1 do 1 konca pot, katoda drugiej do 2 konca pot. suwak na wyjscie ne555, punkt polaczenia diod (kat 1-szej i anod

2-giej) na kondensator...
Reply to
Greg