Dwa pytania o STK200

  1. Jeżeli ATMEGA i cały projektowany układ są zasilane napięciem 3V to czy należy dokonać jakichś zmian w programatorze? Napięcie z LPT jest około 5V. Czy taka różniaca napięć nie spowoduje uszkodzeń w programatorze lub programowanym układzie?
  2. Słyszałem, że za pomocą STK200 (przy niewielkich przeróbkach) można programować pamieci AT45DBxxx za pomocą programu ponyprog. Czy ktoś miał z tym jakieś doświadczenia?
Reply to
Camil

Na stronie rosyjskiej ATMELA znalazłem pdf'a, gdzie pokazana jest aplikacja do programowania pamięci AT45. Podają linka:

schemacie można zauważyć, że kości te można programować bezpośrednio z portu LPT - potrzebny jest programator zbliżony do STK200. Szukam tylko jakiegoś sofciku do programowania. Zastanawiam się czy nie można zastąpić w ustawieniach ponyprog tej kości jakimś odpowiednikiem np którymś z SPI eprom.

Reply to
Camil