nagłośnieniowo - dwa pytania

Jako że na grupie audio brak odzewu pozwalam sobie powtórzyć na elektronicznej

  1. Znajomy "potrzebuje" nagłośnić niedużą ale pokręconą knajpkę. chce, żeby nad stolikami w suficie były nieduże głośniki z możliwością oddzielnej regulacji głośności. Okazyjnie kupił głośniki sufitowe z obudowami i (część) z transformatorami.

Jak to najlepiej podłączyć? Wywalić trafa i podłączyć grupami do (np) dwóch wzmacniaczy stereo ze spiętymi wejściami - co pozwoli na regulację czrerech grup głośników czy może raczej szukać wzmacniacza z wyjściem wysokonapięciowym i podłączać przez transformatory "jak Pan Bóg przykazał"

Dodam, że pieniądze mają istotne znaczenie (20 głośników z obudowami kosztowało 100zł) ;-)

  1. Męczy mnie dziecko o "combo" (wzm+głośnik) do gitary basowej - do zabawy w domu. Jaki wsadzić tam tani wzm (7294 może być?) i w jakim kierunku szukać głośnika? (jakiś tani alphard, stx ?). Zdecydowanie dolna półka, byle się nie rozleciało.

Z góry dzięki. Gdzie poczytać o obu tematach. Jakiś URL?

MAc

Reply to
MAc

mnóstwo informacji!