DVB S w telewizorze

Ma ktoś telewizor z wmontowanym tunerem DVB-S? Jak to się sprawuje i czy może to zastąpić zewnętrzny tuner satelitarny?

Reply to
trybun

W dniu 08.01.2023 o 08:42, trybun pisze:

tak. sprawuje się dobrze.

Największą cechą jest czy po kanałach naziemnych i satelitarnych leci się po kolei (mam tak w tunerze combo), czy trzeba jakoś przechodzić na osobną listę satelitarną (mam tak w Samsungu, upierdliwe łażenie po menu). Na dziś to oczywiście DVB-S2 raczej.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 08.01.2023 o 14:16, m pisze:

I już? A sortowanie kanałów, ew korzystania z karty kodowej, sterowanie obrotnicą itd, wszystko to na poziomie tunera zewnętrznego?

Reply to
trybun

W dniu 2023-01-09 o 10:04, trybun pisze:

Mój Sony nie ma sterowania obrotnicy

Reply to
t-1

Dnia Mon, 9 Jan 2023 14:27:22 +0100, t-1 napisał(a):

Mój Samsung ma sterowanie - ale wiem to tylko teoretycznie (z pozycji menu), bo nie używam. Ma zresztą dwa wejścia na SAT + 1 naziemna.

Ale wkurzające jest to, że w każdym trybie jest osobna lista kanałów - czyli osobna dla rozsiewczej, osobna dla NC+, osobna dla SAT itd. Natomiast jak jest ustawiony harmonogram oglądania bądź nagrywania, to albo przerzuca na inny tuner i listę (dla nagrywania kodowanych i dla trybu "oglądanie") albo po prostu nagrywa w tle, pozostając na dotychczasowym kanale.

Reply to
Adam

W dniu 09.01.2023 o 10:04, trybun pisze:

A dlaczego nie ?

Niezależnie czy DVB-T , DVB-C , czy DVB-S - z głowicy wychodzi i tak prawie taki sam transport stream.

Jak kanały są sortowane to już wyobraźnia programisty. Albo jego korpo.

Pozdrawiam

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

On 09.01.2023 14:59, Adam wrote: [...]

W moim Sharpie jest tak samo. Osobna lista dla DVB-T, osobna dla DVB-S. Z tego co widzę po tym wątku, to telewizory chyba są tak jakoś popieprzone w tym temacie. Nie wiedzieć czemu. :-/

Reply to
JDX

W dniu 09.01.2023 o 20:26, JDX pisze:

Wiedzieć. Oni dobrze wiedzą, czego brakuje w NAJWIĘKSZYM displayu w domu :)...które to elementy mogą wprowadzać w następnych latach z następną nową ceną :]

Można to obejść i kupić gadgety traktujące TV jako zwykły display i to polecam bo zawiera znacznie więcej udogodnień niż najwyższego lotu TV.

Od 20 lat brakuje w defaulcie portu klawiatury/myszy, możliwości zapisu, czy prostych aplikacji (bez aktualizacji) do odbioru poczty, www itd...generalnie prostego kompa nawet na linuchu, możliwości dołożenia RAM czy wymiany "HDD" co mają wszelakie TVBOXY. Sam taki mam już 6 lat i załatwia mi cały obecny "smart", będąc zarazem serwerem www/ftp/torrent/muza/filmy/cokolwiek.

TV to głównie marketingowa ściema nastawiona na półgłówków :)...ale 80% społeczeństwa taka właśnie jest i ona jest targetem :]

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 9.01.2023 o 20:26, JDX pisze:

I takoż w LG. Dodatkowo pilot bez przycisków play, stop, za to z przyciskami do różnych natefliksów, disnejów (ale nie youtube).

Reply to
SW3

W dniu 09.01.2023 o 14:27, t-1 pisze:

Ale poza tym sprawuje się toto poprawnie? A jak wygląda sprawa z dekodowaniem płatnych kanałów, np C+ na kartę? To wejście na moduł dekodujący telewizora będzie kompatybilne z sprzętem oferowanym przez C+?

Reply to
trybun

W dniu 09.01.2023 o 17:37, Adam Górski pisze:

Nie mam pojęcia, niby wiem że coś takiego istnieje, ale  nie mam pojęcia co to w rzeczywistości za  ptica. Jak dotychczas używałem zewnętrzny tuner combo, jednak teraz po zmianie standardu nadawania nie odbiera już naziemnej tv.  Tak że pozostają albo zmiana tunera albo kupno wszystkiego w jednym, czyli obsługa DVB-S i DVB-T w samym telewizorze, który kosztuje tylko trochę więcej niż sam tuner. Warunek ma  to mieć odpowiednie funkcje no i zachowywać się w jakiś cywilizowany sposób.

Reply to
trybun

Dnia Tue, 10 Jan 2023 11:27:05 +0100, SW3 napisał(a):

Ja do Samsunga dokupiłem normalny (ale Samsungowy) pilot z klawiszami play/stop/rec itd, bo ten, który dostałem z tv, w ogóle jak dla mnie nie nadaje się do pracy - ma pierścień i tylko kilka klawiszy funkcyjnych, w tym właśnie jakieś zupełnie mi zbyteczne flixy.

Reply to
Adam

Użytkownik "trybun" napisał:

To zależy od modelu telewizora. Miałem kilka telewizorów i działało to różnie. Przeważnie gorzej od samodzielnego tuner.

Pzdr

Reply to
Kamil

Użytkownik "Adam" napisał:

Bo programiści wsadów do urządzeń RTV są coraz większymi kretynami, albo robią to złośliwie. W moim telewizorze aby ustawić jasność, kontrast to trzeba przejść coś około siedmiu kroków, a włączenie telegazety to droga przez mękę. Nie rozumiem tego tryndu :)

Pzdr

Reply to
Kamil