Dobra lampka biurkowa

17 września 2015 18:00 Użytkownik "J.F." napisał w news:55fae3b1$0$27524$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl ... : : (...) : No coz, ja LEDy toleruje dosc dobrze. : Ale fakt, ze do zamiast zarowek to one sie tak sobie nadaja - czesto : za slabe, swieca tylko w jedna strone - to moze byc zaleta, ale moze : byc wada ... :

Ejże, nie wszystkie! Czyżby w Twoim sklepie nie było takich LEDówek z bańką rozpraszającą? Jej kształt jest taki, jak zwykłej żarówki, a wewnątrz pokryta jakimś białym niby-luminoforem, czy raczej całkiem innym rodzajem bieli. Nie świeci już aż tak jednokierunkowo, jak LED-y bez tego dodatku, acz "w tył" oczywiście nie za bardzo...

: : No i jeszcze mnie wk* opozniony start. Pstryk ... i nic. : Co one przez ta sekunde robia ? : J. :

Opóźniony start... LED-ówek? No nie wiem, nie zetknąłem się. Mam w domu kilka, i wszystkie odpalają natychmiast. Ale może pomyliłeś z innym źródłem światła, bo ja kupiłem niedawno kilka różnych, no i mam 2 takie, których zewnętrzny wygląd jest bardzo zbliżony: udają zwykłe żarówki, takie mleczne. Ale w jednej bańce są LED-y, a w drugiej — "coś" innego. Acz nie wiem dokładnie na jakiej to działa zasadzie, bo opakowania nie zachowałem. Jednak to na bank nie LED, bo gdy się pali, to bańka osiąga temperaturę circa 45 stopni, czyli jest "dość ciepła". No a w LED-ach tego nie ma. Jej światło też nie jest "zimne" — lecz zauważalnie, a nawet "zdecydowanie" bardzie zażółcone niż słoneczne. Pewnie to jakiś rodzaj świetlówki, choć dość... dziwny, bo np. w najmniejszym nawet stopniu nie da się wyczuć migotania: czy to patrząc, czy *słuchając* — no bo świetlówki często-gęsto z lekka rzężą...

No i owa lampa odpala tak właśnie jak piszesz: z opóźnieniem sekundowym, albo i nieco większym. I z początku świeci dość mizernie, dopóki się nie rozbuja...

Reply to
(c)RaSz

Dnia Sun, 4 Oct 2015 00:32:57 +0200, (c)RaSz napisał(a):

Sa, ale zazwyczaj tylko polkula. A ja np w zyrandolu mam zarowki ustawione pionowo w gore. A w toalecie poziomo, na scianie - i takie polowiczne ledy kiepsko zastepuja. A takich LED, co swieca naprawde dookolnie, to juz malo jest.

Nic nie pomylilem. A Ty dobrze trafiles.

Zimne LED masz ? Przeciez one gorace sa.

No to swietlowka. A ja o LED.