dlawik ferytowy na kablach zasilacza komputerowego

j. w. a pytanie czy trzeba zrobic 1 petle czyli trzeba zawinac 1x kabelki przechodzace przez tenze dlawik?

pzdr

Reply to
andgab9

użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Jest jakiś sens dodatkowej indukcyjności na przewodzie kiedy w środku zasilacza jest dławik skompensowany >1mH? Pomijając przypadek taniego zasilacza gdzie taki dławik zastąpiono zworami.

Reply to
szklanynocnik

W dniu sobota, 19 września 2015 11:04:54 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

widocznie jest skoro w bardzo profesjonalnej firmie cos takiego robia

Reply to
andgab9

użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

No jakiś jest, jasne. Tylko jaką impedancję stanowi

0,5 lub 1 zwój na przewodzie dla w.cz kiedy w środku zasilacza jest 1-2mH? Pomijalnie małą? Poprawiającą samopoczucie nabywcy?
Reply to
szklanynocnik

W dniu 2015-09-19 o 11:04, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

A ja miałem zasilacz od kumpla który nawet zworek nie miał, bo szkoda drutu, tylko gluty cyny pod spodem, kondensatorów filtrujących też zero czy dławików. Ferryt na kablu przeciąłem nożykiem do papieru.

Ot, zakupiony zamiennik zasilacza laptopa na aledrogo.

Reply to
Irokez

Dławiki skompensowane miewają bardzo dużą pojemność pasożytniczą i przepuszczają wyższe składowe tak, jakby ich nie było :(

Rdzeń ferrytowy pełni rolę dławika skompensowanego o dużym tłumieniu dla wyższych częstotliwości.