atmega8 i pamięć

czesc,

mam takie pytanie - czy w w/w uC da sie zachowac jakas wartosc tak, zeby "nie uciekla"? Czyli czy ten avr posiada jakas nieulotna pamiec? Czy ewentualnie mozna by zapisywac jakies dane w pamieci programu? Jak to najprosciej zrobic? Chodzi o przechowanie tylko 1 bajtu, a nawet 4 bitow...

m.

Datasheet strona 17: The ATmega8 contains 512 bytes of data EEPROM memory. It is organized as a separate data space, in which single bytes can be read and written. The EEPROM has an endurance of at least 100,000 write/erase cycles.

Reply to
Zbych

E.. a ja myślałem, że jemu jakąś bateryjke trzeba..

A swoją drogą jak to jest?: mam jakąś zmienną, np I, którą inkrementuję

10 milionów razy. Czy to nie jest w zasadzie 10 milionów cykli zapisu do pamięci?

Jeśli zadeklaruję sobie zmienną w pamięci EEPROM, to czy rozsądnym rozwiązaniem jest zmiana wartości zmiennej, nawet kilkaset razy na sekundę? (chodzi o zapamiętanie pozycji licznika, a w przypadku braku zasilania liczenie dalej od ostatniego miejsca).

m.

Zmienną możesz zadeklarować w pamięci. A jak będziesz wyłączał urządzenie, lub gdy wykryjesz spadek napięcia zasilającego, to powinieneś tą zmienną zapamiętać w eepromie. Po włączeniu pobierasz poprzednią wartość z eepromu. proste ?

Reply to
Zbych

Logiczne, ale nie proste, bo:

- jakoś trzeba sprawdzać ten spadek napięcia, a mam już gotowy układ, w którym niestety wyszedł jeden mały zgrzyt;

- przy wyłączaniu to raczej nie - bo najczęściej wydziera się zasilacz na żywca, czyli wracamy do rozwiązania pierwszego.

Niedobrze...

Ale dzięki za pomoc :)

m.

Marcin Łukasik (milea.pl) napisał/a:

jesli poświęcić 2 komórki w epromie na zapis adresu gdzie aktualnie jest przechowywana zmienna to teoretycznie jest zagwarantowane 51.000.000 poprawnych zapisów (510 komórek po 1.000.000 zapisów), ale jeśli będzie około 200 zapisów na sekunde to da to ledwie ponad 2 dni poprawnej pracy jeśli dobrze policzyłem, czyli nie za dużo

pozdrawiam czerstwy

Reply to
czerstwy

Ech, a wiecie wy ile trwa cykl zapisu do EEPROM? 8,5ms. Te 200 zapisów na sekundę, to wiecie...

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz