Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?

W dniu niedziela, 14 maja 2017 22:46:29 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

Hmmmm. Dla pewnych elementów sie sprawdza. Ja mam sporo drobnicy. Przetne na wylot i próżnia sie straci...

Elementy które są grube zazwyczaj mocuje klinem. Mam listwe w osi X do tego w T-rowkach listwe druga. Te ruchoma w t-rowkach przykrecam, wkladam material i wbijam kliny. Czas montażu relatywnie szybki. Kliny są scięte lekko na skos i dzieki temu nie podnosza materialu zbytnio.

Reply to
sczygiel

Tak.

U mnie na razie jest ok pod względem bicia, uchwyty wchodzą pasownie i kręci narzędziem ok. Są inne problemy, jest to plastikowa konstrukcja więc przy większych siłach są odkształcenia. Do tego ma słabe łożyska na wirniku i zaczyna już rzęzić ;-) To jest po prostu na chwilę. No ale przynajmniej teraz wiem, że np. Kress nawet w najprostszej wersji będzie dla mnie aż nadto.

Ja się zafixowałem na tb6600, cały sterownik też samoróbka z części z odzysku więc po kosztach ;-):

  • LinuxCNC + CamBam, uważam, że do moich zastosowań jest świetnie i nie mam potrzeby ruszania już tego.

Tak, jest nieźle, w rzeczywistości lepiej wygląda niż na zdjęciu bo jest malutkie ;-). No ale szczegóły muszę dopracować. Poniżej jeszcze jeden przykład:

Zrobione frezem 1 piórowym 2mm, jest dużo lepiej niż 3mm, ale dalej gdyby nie krzywizny na rantach... to właściwie prawie ideał i czyścić nie trzeba bo nie ma nawet z czego.

No i to jest jakiś trop, dzięki:) W tej kwestii mam wiedzę=0. Czyli możliwe, że udałoby się dla freza jednopiórowego zrobić taką korekcję aby ściany wychodziły tak jak przy dwupiórowym czyli ok. Pytanie czy od razu w CamBamie można to wykonać i jak?. Może ktoś wie i się podzieli wiedzą?:)

Produkcji obwodów tą drogą też bym nie robił, ale do szybkiego prototypu, niezłe, praktycznie 0 jakiejkolwiek babraniny:)

Reply to
Maciek

No tak, o tym się już przekonałem:)

Właśnie do tego wymiaru się skłaniam.

Wiesz co? właśnie nie. Przy jednopiórowym 3mm leci po prostu wiór, nie ma widać aby frez się oblepiał, jest czysty jak łza.

Tak, o tym też już czytałem ale na razie powyżej 800 nie wychodzę, wrzeciono kiepskie i będzie się giąć w nim plastik na uchwycie mocującym.

Robiłem test, dwupiórowy idzie prosto, jednopiórowy krzywi płaszczyznę cięcia. Wydaje mi się, że Marek może mieć rację co do korekcji narzędzia i chyba w tym kierunku pocisnę ;-)

Tak, właśnie takiego frezu użyłem. Mam pytanie, frezowałeś może TQFP, jakiego frezu (jeżeli chodzi o parametry) najlepiej użyć ?

Reply to
Maciek

Plexi wylewana, PERSPEX 923 5mm.

Reply to
Maciek

W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 10:19:27 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

no to nie wiem :)

No wlasnie skojarzylem jak zobaczylem fote. No nic, moze byc tak ze wiecej z tego zestawu nie wycisniesz.

Nie do konca rozumiem te korekcje. Bo mi sie wydaje ze on wspominał o tym w kontekscie zmiany gkodu pod katem zmiany wymiaru narzedzia. Ale sledze te dyskusje bo w sumie nie wiem o co chodzi.

Frez jedno/dwu/wieloostrzowy ma te sama podstawowa geometrie - srednice. Tu sie nic innego nie da wyczynić...

No chyba ze czegos nie rozumiem...

nie, tylko proste jednostronne plytki ogarnialem.

tqfp to bym tez vfrezem sprobowal nic innego sie nie nada lepiej. Frezy proste o srednicy mniejszej niz 0.5mm to igiełki. Nawet nie wiem co mozna by nimi robic aby nie połamać :)

Mam takie. Wydaje mi sie ze od patrzenia sie zlamia :)

Reply to
sczygiel

Hełm szturmowca (tutaj jeszcze nie wykończony) ;

sundayman

W dniu 2017-05-15 o 10:07, Maciek pisze:

Albo farciarzem jesteś albo ja pechowcem :-) Miałem dwie takie wiertareczki i za każdym razem szlag mnie trafiał.

Tak na marginesie: jakiś czas temu zamówiłem fajną przejściówkę typu Dremel / mocowanie klasyczne w statywie. Tuleja teflonowa o średnicy mocowania w statywie a w niej otwór gwintowany do wkręcenia wiertarki. Jedną mam nadmiarową. Jeśli masz taką potrzebę, to mogę odstąpić.

Niestety nie jesteśmy Pro w tym temacie i wyłamujemy otwarte drzwi nierzadko :-)

No właśnie już chciałem o soft spytać skoro konstrukcja własna :-) W tym zakresie mam przerąbane bo już liznąłem PlanetCNC USB TNG a w tym sofcie funkcji transformacji układu współrzędnych, synchronizacji z położeniem mikroskopu USB przymocowanego do głowicy, automatyzacji pomiaru długości narzędzia, które przy PCB jest zmieniane po kilka razy, kompensacja kształtu narzędzia itd. Niestety to wszystko kolejna kasa.

Powiedz mi, jak i czym polerujesz na połysk? Nie potrafiłem nigdy tego uzyskać. Zajmuję się hobbystycznie fotografią, no może po części zawodowo. No i czasem robię zdjęcia przedmiotów na plexi aby uzyskać odbicie od jej powierzchni. Plexi ma to do siebie, że rysuje się od samego patrzenia na nią. Próbowałem różnych internetowych pomysłów i zawsze porażka :(

A ja 0.5 :-D Zacząłem szkolić się analizując opcje softu jaki mam i utylizując karton sp... projektów PCB o różnych kształtach zanim skumałem jak to mniej więcej działa. Oczywiście nadal zdarza mi się zonk i nie do końca rozumiem naturę problemu ale zawsze udaje mi się tak skorygować g-kod, że w końcu zadziała.

Wiesz... tak na szybko zerknąłem sobie na ten soft. On raczej niewiele potrafi. To jest "odtwarzacz" G-kodów bardziej niż narzędzie do pracy z CNC. Dlatego albo wywalisz nie mało kasy na właściwe narzędzia albo musisz bazować na modyfikatorach G-kodów za pomocą narzędzi darmowych. Sam przebrnąłem drogę w postaci zakupu od Chińczyka maszyny, dowiedziałem się czemu są one do d... i jaka jest różnica między podróbką kontrolera vs oryginalny kontroler, zainwestowałem w oryginał, dodaję coś od siebie nadal i chcę utworzyć z tego proste i intuicyjne narzędzie do drobnych robót elektroniczno domowych (toczenie, frezowanie również w nierównych powierzchniach oraz wycinanki i wiercenia). Właśnie wtedy, gdy stawiałem pierwsze kroki, to napotkałem nawet on-line'owe modyfikatory G-kodów.Adresów nie przytoczę gdyż przestały mi być potrzebne po zakupie softu. Ale spróbuj wyguglać takowe miejsca. Bardzo użyteczne!

Reply to
Marek S
*nie posówy lecz posuwy ;-)
Reply to
Marek S

W dniu 2017-05-15 o 21:50, Marek S pisze: [...]

A dlaczego nie używasz szkła?

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

Dzięki :) Z tym elementem mam załatwioną sprawę. Zaprzyjaźniony tokarz zrobił mi taką tuleję mosiężną pod wymiar uchwytu we frezarce.

Wstępnie szlifuje krawędzie papierem ściernym o gramaturze powyżej 1000. Jak są ładnie zrobione to wystarczy dosłownie parę razy przejechać. Przy większej robocie niż 1 krawędź ;-) lepiej stosować papier wodny i go namoczyć. Nie zapycha się.

Potem wiertarka w stojak + filc (najlepiej chyba zwykłą - tak robiłem, dremel może mieć za wysokie obroty):

Na krawędzie:
...i polerka, jest lustro.

No nic, podrąże temat.

Reply to
Maciek

Użytkownik "Marek S" snipped-for-privacy@spamowi.com napisał w wiadomości news:ofd0u6$lqi$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

...Zagrać słowami i dać popapógi... wróć, popapugi :)) P,NMSP, pozdro :)

Reply to
HF5BS

W dniu 2017-05-15 o 22:15, Paweł Pawłowicz pisze:

Bo jest niebezpieczne w transporcie i ciężkie. Czasem muszę po schodach ganiać ze sprzętem i gdybym musiał jeszcze taflę szkła wnosić to tylko się pociąć - i to dosłownie :-D

Reply to
Marek S

W dniu 2017-05-16 o 07:37, Maciek pisze:

Dzięki, sprawdzę :-)

Reply to
Marek S

W dniu 2017-05-16 o 17:57, Marek S pisze:

:-) Ciężkie jest, nie da się ukryć. Sporo pracuję ze szkłem, bardzo rzadko "udaje mi się" coś rozbić, z tym bezpieczeństwem nie jest tak źle. A przy tym szkło jest dostępne w ogromnej ilości kolorów, mieszanek kolorów, opalizacji, nasycenia, faktury i diabli wiedzą czego jeszcze. No i nie rysuje się. I fajnie się obrabia.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

W dniu 2017-05-17 o 10:08, Paweł Pawłowicz pisze:

Tak, zdaję sobie sprawę. Przy małych powierzchniach z pewnością szkło jest lepsze. Czasem potrzebuję większego kawałka np. 1.5m x 0.8m. Pakowanie tego w auto bez asysty szybko skończy się potłuczeniem i oby tylko potłuczeniem. Plexę co prawda utylizuję po 3-4 użyciach z uwagi na rysy ale za to klient płaci :-)

Reply to
Marek S