czujnik obrotów do modelu samochodu TL-

Witam.

Potrzebuje zmajstrować tanio/kupić czujnik obrotów do modelu samochodu. (podwozie TL-01)

Pytałem też na grupie modelarskiej.... ale chyba tutaj lepiej?

Na razie wykombinowałem 2 czujniki odbiciowe KTIR0711S lub TCRT1000 spoglądające na wzorek w czarne i białe paski naklejony na wał przekazujący napęd z tyłu do przodu.

Ale działa mi to kiepsko: mała rozdzielczość - zagęszczenie wzorku powodowało gubienie impulsów. Przy większych prędkościach będzie ok, więc nie będę tego wywalał.

Ale jak chcę bardzo powoli kręcić to muszę mieć większą rozdzielczość.

Mam pytanko - co by lepiej się do tego celu nadało( pomiar prędkości)? gdzie montować? jak mocować?

Mariusz Koniarz

Reply to
Mariusz Koniarz

Użytkownik "Mariusz Koniarz" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:g8gtss$2dm$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

to daj obok drugi czujnik i drugi zestaw pasków bardzo gęstych. Dla małych prędkości analizuj sygnał właśnie z tego drugiego czujnika, a dla dużych z tego pierwszego.

Roman

Reply to
Roman

Roman pisze:

Pisałem, że zwiększenie gęstości pasków nie działa - czujnik gubi impulsy - teraz jest na granicy - więcej nie da rady.

ale chyba problem rozwiązany....

Na grupie modelarskiej pewna bardzo miła osoba zaoferowała inny silnik napędowy z wałem wystającym z obu stron. Tarczka z myszki i gotowe

Reply to
Mariusz Koniarz