cynowanie ochronne

Czesc Zamowilem plytke z opcja cynowania chemicznego. Przyszla i warstwa cyny byla jak to cyna, w kazdym razie dosc jednolity kolor mila, ale nie blyszczala. Plytka byla troche zakurzona wiec postanowilem ja umyc w zwyklej wodzie z kranu bez uzycia detergentow bo nie bylo takiej potrzeby. Po umycie wytarlem ja. Pare dni pozniej zobaczylem ze ta warstwa cyny na sciezkach zrobila sie strasznie szara i ma takie plamy, przebarwienia i dosc ciezko sie lutuje. Powiedzie mi co z tym zrobic, co sie stalo.Cyna sie nie za bardzo utlenia, zreszta nie pierwszy raz to robilem i nie spotkalem sie z tym.

CZy mozna to jakos uratowac. Boje sie u┐ywac pamieru sciernego bo sciezki sa dosc cienkie.

Reply to
slawek7

CZy mozna to jakos uratowac. Boje sie u┐ywac pamieru sciernego bo sciezki sa dosc cienkie.

Zamiast papieru można użyć pasty polerskiej albo chemicznie. Nałożona warstwa niklu nieco trudniej się lutuje, ale nie tworzy takich problemów. Poza tym znakomicie wzmacnia powierzchnię ścieżki. Nałożenie warstwy złotej ma wszystkie zalety i łatwo się lutuje.

Reply to
wt

A chemicznie to jak i czym?

Reply to