Bateria termoelekryczna

> Mam w planach sprobowac, na razie sprawa rozbija sie o palnik - nie > potrafie zespawac tych drutow. A moze jak na elektronika przystalo > zaczac od zrobieni spawarki TIG ?:-) >

Bierzesz menzurke , na dno kilka mL rteci , na to olej powiedzmy tyle aby przykryc cala rtec , skrecasz swoje 2 przewody .

Do tego kondensator , na moje oko 4700uF/ 50V lub inne zrodlo pradu :), jeden biegun kondensatora laczysz przewodem do rteci a drugi biegun do termopary , zanurzajac termopare w rteci robisz spaw . Opis pochodzi z ksiazki . Nie jestem pewien ale w minimalnym stopniu biegunowosc moze miec znaczenie .

Reply to
nenik

W dniu 2011-06-18 22:26, nenik pisze:

Spawam często termopary na zwykłej szczotce węglowej wydartej z silnika. Wystarczy 30 V z autotransformatora i odrobina wprawy. Wprawdzie szczotka to nie czysty grafit, ale mnie nie interesuje dokładność więcej jak 1 cyfra po przecinku. W necie można znaleźć oferty na spawarki z elektrodą ze sproszkowanego grafitu.

Reply to
PeJot

W dniu 2011-06-18 22:26, nenik pisze:

Na pewno taka kolejność? Tj. zamykamy obwód w momencie zanurzenia? Troszkę ryzykowne... Zdecydowanie lepiej do zamykania obwodu wykorzystać tyrystor. Kondensator na moje oko tak o rząd wielkości większy - chociaż do drobnych drucików może i wystarczy. Zamiast rtęci łatwiej dostępny będzie roztopiony stop lutowniczy.

pzdr mk

Reply to
mk