co się dzieje z cenami arduino (nano)?

witam

historia, mało ważna: dawno temu nakupiłem sobie na aliexpresie płytek arduino. Do różnych takich marnych projektów, które Wy zrobilibyście na 5 ranzystorach. Ale dla mnie (dzieci) ma to mieć funkcje edukacyjną. ja lutuję oni programują. do rzeczy. przed świętami nakupiłem innych płytek na allegro, bo były tanie, chciałem je poznać. robimy zegar który wymaga do ustawiania czasu wifi, na eps8266 - czas jest, ale brakuje nóżek, potrzebujemy 14, jest 12, ale arduino ide z bidą obsługuje 9. Następna płytka z wifi to stm32 - ale nie umiem zaprogramować jej, bo nie mam st-linka. ta ostatnia płytka kosztuje 12 zł i ma wifi arduino nano kosztuje 24zł, dodając do tego cenę samego wifi - nano wychodzi 3 razy drożej. rzuciłem okiem na aliexpres, ale tam nie sortują mi się ceny od najniższej i na allegro. meritum: stm8 można kupić za mniej niż 10zł płytkę "hw tiny", z 26 nóżkami, ale bez dokumentacji za 8zł. skąd więc arduino nano takie drogie? Jakie teraz płytki z mikrokontrolerami są "na czasie" i względnie tanie?

24zł za nano to i tak taniocha, ale jeśli można taniej - po co przepłacać. ToMasz ps uno odpada przez wymiary. nóżek (pinów) jak najwięcej.
Reply to
ToMasz

W dniu 26.12.2021 o 17:36, ToMasz pisze:

Jeśli było eps8266 to naturalnym wydaje się coś z ESP32 np.

z tego co widzę to ma około 30 GPIO i ma też pełną dokumentacje na stronach espressif

P.S. Na Ali od pół roku jest z automatu doliczany VAT więc ceny wszystkiego poszły w górę o 1/4.

Reply to
KLoSS

KLoSS napisał(a):

To też. Zapasy się kończą i nano z 6 pln skoczyło do 20plnów. Chcesz kupujesz, nie to nie.

Dawny atmel 5.ooo employees STM prawie 50.ooo employees i pewnie mają własne sprzęty, więc w krytycznych sytuacjach mogą se odpalić 3 zmiany + pracujące łikendy na produkcji.

STM pi x oko 300% w górę względem lat poprzednich tj. przed kowidowych.

Reply to
alojzy nieborak

W dniu 26.12.2021 o 19:10, alojzy nieborak pisze:

O ile Atmel/Microchip ma cokolwiek wspólnego z chińskim Arduino (tych na ATMEGA328P)

KLoSS

KLoSS napisał(a):

Całość jest dla mnie niezrozumiała. Na "prześwietleniu" piny układu nagle w magiczny sposób odrosły.

cyt. pytanie od dociekliwego: The images of the good chip show pins 3 and 6 are missing, pin 4 is missing on the dodgy ones. The x-rays at 6:00 do not show these missing pins, but then we hit the decap section and they're back. What gives?

Odpowiedź: I'll check with Chris and see what happened there - may just be a side effect of the decap process

Minął rok i wyjaśnienia nie widać. Hm .... pomyślmy ... reklama firmy

która "coś tam rzuciła ludowi", coś co nie do końca się spina?

Czy są podróbki/odpady półprzewodników na ibeju/aliexpresach? Z pewnością! Czy są podróbki atmegi? Brak na to dowodów.

Reply to
alojzy nieborak

A potem sie okazuje, ze zalozenia rosna, i bylo od poczatku uzyc uC :-)

Nawet takie glupie/proste jak np termostat do akwarium :-)

Jest takie sortowanie.

Marka? Nawet na allegro sa jakies klony, sporo tansze.

A stm8 ... moze gorszy ... dla poczatkujacego hobbysty :-)

J.F